Jakie eksperymenty naukowe można przeprowadzać z małymi dziećmi w szkole? Jak własnoręcznie przygotować proste i bardzo efektowne pomoce naukowe? Jak nie wydać majątku na składniki potrzebne do eksperymentów? Jak uczyć się bawiąc do woli? Zobaczmy, to wcale nie jest takie trudne.
SuperBelfrzy rozpoczęli nowy cykl tematyczny webinariów w trzeci czwartek miesiąca prowadzony przez autorki bloga: Zamiast kserówki. W pierwszym odcinku Joanna Apanasewicz, nauczycielka z klas 1-3 w „Małej Szkole” w Koninie Żagańskim opowiadała o tym, dlaczego warto w program nauczania wplatać eksperymenty naukowe i jak w prosty sposób założyć szkolne kółko naukowe.
Uczestnicy webinara nie tylko mieli okazję zaczerpnąć inspiracji do zajęć, lecz również własnoręcznie skonstruować różnorodne pomoce naukowe, wziąć udział w aktywizujących grach i ćwiczeniach online oraz śledzić eksperymenty prowadzone na żywo przez prelegentkę. Zapraszamy do oglądania:
A poniżej ciekawe linki, o których była mowa na spotkaniu online:
- Połącz kropki – gra online
- Konstelacje
- Cudaczek na YouTube
- Cudaczek strona www
- To tylko fizyka
- To tylko fizyka na YouTube
- Proste domowe eksperymenty
- SciFun
- Scenariusze lekcji
- Little Alchemy
- Patyczkowa reakcja
- Klub Młodego Odkrywcy
- Dziecięca fizyka
- Lubimynaukę
- Wirtualna wystawa wynalazków
- Bazgracz
- Arvind Gupta
- Padlet - Z nauką za pan brat
Notka o autorce: Joanna Apanasewicz, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach młodszych i przedszkolu. Pracuje w „Małej Szkole” w Koninie Żagańskim (woj. lubuskie). W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne, które są jednocześnie jej pasją. Uwielbia prace ręczne i wykonuje proste pomoce dydaktyczne przy wykorzystaniu prostych przedmiotów z otoczenia. Należy do grupy kreatywnych nauczycieli współpracujących w sieci Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.
Ostatnie komentarze