Powrót króla. Edukacja ekonomiczna na wesoło

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Negocjacje, ryzyko, kryzys, korupcja, szara strefa, monopol, lobbing, bank centralny, giełda, akcje, marka, biznesplan – to tematy animowanych filmów, które pomogą zrozumieć trudne zagadnienia ekonomiczne. Ruszyła właśnie IV edycja konkursu Podstawowe Pojęcia Ekonomiczne. To kolejne spotkanie z bohaterami edukacyjnych kreskówek: Eugeniuszem Locim, Wynalazcą, Królem i ich licznymi przyjaciółmi. Projekt jest skierowany do gimnazjalistów oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych.(C) Fundacja Nauka i Wiedza

Organizatorami konkursu są: Fundacja Nauka i Wiedza oraz Narodowy Bank Polski. Dofinansowana przez NBP kolekcja filmów animowanych jest jednym z najbardziej udanych projektów edukacji ekonomicznej w Polsce. Łącznie wszystkie 48 wydane do tej pory filmy tworzą unikatowy na skalę światową animowany słownik pojęć ekonomicznych.

Przyjemna i pożyteczna nauka ekonomii

Celem konkursu jest pogłębienie wiedzy uczniów na temat funkcjonowania gospodarki i najważniejszych pojęć, z którymi spotykamy się czytając codzienną prasę czy serwisy internetowe. Podstawowa wiedza z zakresu finansów i ekonomii jest niezbędna każdemu wchodzącemu w dorosłe życie młodemu człowiekowi - zarówno do zrozumienia wszelkich mechanizmów funkcjonowania państwa i społeczeństwa, jak i do zarządzania finansami osobistymi. Atrakcyjna, a przy tym lekka forma przekazu wiedzy umożliwia uczniom zrozumienie trudnych zagadnień z dziedziny ekonomii i finansów. Dodatkowo, organizatorzy na stronie http://konkursnbp.edukator.pl publikują gotowe do pobrania scenariusze zajęć lekcyjnych, przy realizacji których można z powodzeniem wykorzystać filmy konkursowe. Inicjatywa łączy pożyteczne treści z możliwością zdobycia atrakcyjnych nagród rzeczowych.

Zapamiętaj, wymyśl, wygraj!

15 września 2011 r. na specjalnej stronie internetowej http://konkursnbp.edukator.pl pojawiło się 12 nowych zabawnych filmów animowanych. Każdy z nich wyjaśni istotę wybranego pojęcia z dziedziny ekonomii, finansów, gospodarki. W tej edycji będą to: akcje, bank centralny, biznesplan, giełda, korupcja, kryzys, lobbing, marka, monopol, negocjacje, ryzyko, szara strefa.

Aby wziąć udział w konkursie wystarczy obejrzeć edukacyjne kreskówki, zarejestrować się za pomocą specjalnego formularza, odpowiedzieć na losowo wybrane pytania dotyczące prezentowanych w animacjach pojęć ekonomicznych (można to zrobić tylko raz) oraz wymyślić hasła promujące cały tegoroczny cykl filmów konkursowych.

Pierwsze 2000 zgłoszonych szkół otrzyma na życzenie nieodpłatnie DVD z kompletem 48 filmów animowanych,  w tym z 12 konkursowymi, które można będzie wykorzystać jako materiał uzupełniający na zajęciach z wiedzy o społeczeństwie, podstaw przedsiębiorczości, czy nawet geografii lub lekcji wychowawczej. W tym roku organizatorzy przewidzieli atrakcyjne nagrody rzeczowe dla uczniów, ich opiekunów, a także szkół.

Konkurs potrwa do 16 grudnia 2011 r. a jego wyniki zostaną ogłoszone do 31 stycznia 2012 r. Szczegóły dotyczące nagród oraz regulamin konkursu znajdują się na stronie http://konkursnbp.edukator.pl.

Zobaczmy przykładowe filmy z najnowszej serii Podstawowych Pojęć Ekonomicznych. Dobra zabawa gwarantowana!

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie