Z radością do szkoły!

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

To jest ten dzień! Wszyscy nauczyciele nań czekali, już od początku lipca... Już w sierpniu większość nauczycieli nie mogła doczekać się rozpoczęcia Nowego Roku Szkolnego. Błądzili po sieci po edukacyjnych stronach, marnowali wakacyjny czas na rozmowy o szkole z koleżankami i kolegami, tworzyli pomoce dydaktyczne, pisali jakieś scenariusze, wypatrywali dzieci podczas spacerów, bo bez szkoły jakoś im tak pusto było… Ale już jest! Rozpoczynamy nowy etap szkolnych zmagań, w których na każdym kroku, na każdym etapie kształcenia, oczekuje nas nowa wielka niewiadoma, czyli tzw. dobra zmiana…

Aby dobrze rozpocząć rok szkolny, postanowiliśmy dziś zaproponować nauczycielom coś lekkiego i dowcipnego. W końcu głupio byłoby już na początku roku szkolnego stracić humor. Na to zawsze będzie jeszcze czas! A że drodzy Państwo czasem nie rozumiecie głębi proponowanych przez MEN zmian i czasem uważacie, że są one nie dość odpowiednie… no nie ma się co dziwić. Ich zamysł powstał bowiem bardzo bardzo daleko i tylko nieliczni nauczyciele zdołali odkryć prawdę, odkryć skąd wzięły się te wszystkie dobre zmiany, którymi w szczodrości swojej chce obdarzyć nauczycieli, uczniów i rodziców Pani Minister Edukacji Narodowej. Ale o tym za chwilę (w filmie)…

Jedno jest pewne – rozpoczynamy dziś rok szkolny, w którym nie będzie brakować zaskoczeń, i pozytywnych i negatywnych. Trochę mnie wprawdzie przeraża, że w oficjalnym liście do dyrektorów, nauczycieli i pracowników oświaty Minister Zalewska używa wyrażenia historycznie jednoznacznie negatywnie nacechowanego (ostateczne rozwiązanie, niem. Endlösung), bo w kontekście edukacyjnym może się ono faktycznie skojarzyć z bliskim końcem polskiej edukacji… No ale to już licentia poetica Pani Minister, która w końcu bierze odpowiedzialność za swoje słowa.

Ponieważ jednak nie do końca wiadomo, dokąd zmierzamy, aby zatem wprowadzić się 1 września w klimat i atmosferę tej „podróży”, przyjmijmy, że nasza polska szkoła jest jak satelita, oczekujący właśnie na wystrzelenie w kosmos… Jak wszystko pójdzie dobrze, będzie sobie latać nad Ziemią i służyć ludzkości, a jak źle… no cóż, to się zrypie – w końcu zapowiedziano „ostateczne rozwiązanie”…

Ktoś to wszystko jednak wymyślił... Kim jest? Popatrzmy na "nowe" oczami (nie)zwykłego nauczyciela, który podczas INSPIR@CJI 2016 postanowił uchylić rąbka tajemnicy uczestnikom konferencji:

Wszystkiego dobrego na początek Nowego Roku Szkolnego!

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie