Konsumenci chcą więcej Internetu

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageKonsumenci, młodzi i starzy, wierzą w Internet i chcą go coraz więcej. W domu, w pracy, w podróży. Internet staje się powoli niezbędnym narzędziem w codziennym życiu bez którego niektórym trudno żyć i komunikować się z innymi. Czy za kilkanaście lat będziemy mogli powiedzieć, że oto w 2007 roku rozpoczął się wiek Internetu?

 

Od wielu lat obserwujemy, jak Internet po kolei zdobywa nowe obszary naszego życia gospodarczego i społecznego. Wciąż jednak wiele firm i instytucji, bojąc się zmian, jakie niesie ze sobą rozwój Internetu i technologii cyfrowej, broni starego porządku w obawie przed utratą zysków. Wciąż zbyt wiele firm wierzy w to, że epoka cyfrowa jeszcze długo nie nadejdzie, że jest to tylko wątek poboczny w rozwoju.

Podobnie zachowują się instytucje publiczne. Zbyt wiele podmiotów nie rozumie natury nowych technologii i tego, jak Internet może zmienić działalność biznesową czy publiczną. Wiele jednak wskazuje, że 2007 rok będzie rokiem przełomowym. Za zmianami są przede wszystkim konsumenci, którzy coraz częściej codziennie korzystają z szerokopasmowego dostępu do Internetu. Także media stawiają na zmianę i rozwijają telewizję cyfrową, w której to konsument decyduje, co chce oglądać.

Era Internetu jest wyzwaniem dla dotychczasowych form promocji, reklamy i public relations, ale także edukacji. Wymaga nowego, kreatywnego podejścia i zastosowania nowatorskich form docierania do konsumenta. W końcu to konsument rządzi na rynku, więc może wymagać.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie