Operatorzy VoIP tracą miliony

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ImageIle osób wie, że można sporo zaoszczędzić na kosztach połączeń telefonicznych wykorzystując Internet. Ciągle chyba jeszcze mała część naszego społeczeństwa. Operatorzy VoIP w Europie tracą miliony, gdyż nie prowadzą odpowiednich działań edukacyjnych adresowanych do konsumentów - posiadaczy telefonów stacjonarnych.

Z badań międzynarodowych prowadzonych przez firmę badawczą Savatar (2006) wynika, że dla prawie 64% europejskich małych i średnich firm (MSP) nie ma mają żadnego lub prawie żadnego znaczenia usługi VoIP. Około 79% respondentów stwierdziło, że VoIP to tylko „tanie rozmowy”. 8% z nich dodało, że zwykle są to rozmowy o słabej jakości połączenia. Tylko 1% respondentów zauważył, że zastosowanie VoIP może przyczynić się do rozwoju firmy.

W badaniu zapytano przedstawicieli 400 firm z Francji, Niemiec, Holandii i Wielkiej Brytanii. Wyniki europejskiego sondażu są o wiele gorsze niż te uzyskane w 2004 r. podczas badania amerykańskich firm. Wyniki badań przyniosły niespodziewany rezultat. Okazało się, że operatorzy VoIP są w ogóle nie zainteresowani świadczeniem usług consultingowych, które przyczyniłyby się do przedstawienia firmom zalet nowej technologii.

 

W Europie, ze względu na wysokie koszty połączeń, usługi VoIP są idealnym rozwiązaniem dla większości MSP. Odpowiednie akcje edukacyjne pozwoliłyby uwidocznić właścicielom firm oszczędności w kosztach telekomunikacyjnych, jak również ukazałyby pełne możliwości, jakie niesie zastosowanie VoIP w rozwoju sieci sprzedaży. Wniosek jest prosty. Najlepszą strategią dla operatorów VoIP jest podjęcie działań edukacyjnych, które zdejmą z VoIP łatkę „tanich rozmów”. Dzisiaj większość właścicieli MSP nawet nie wie, gdzie mogą uzyskać odpowiednią informację na temat VoIP.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie