Operatorzy VoIP tracą miliony

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ImageIle osób wie, że można sporo zaoszczędzić na kosztach połączeń telefonicznych wykorzystując Internet. Ciągle chyba jeszcze mała część naszego społeczeństwa. Operatorzy VoIP w Europie tracą miliony, gdyż nie prowadzą odpowiednich działań edukacyjnych adresowanych do konsumentów - posiadaczy telefonów stacjonarnych.

Z badań międzynarodowych prowadzonych przez firmę badawczą Savatar (2006) wynika, że dla prawie 64% europejskich małych i średnich firm (MSP) nie ma mają żadnego lub prawie żadnego znaczenia usługi VoIP. Około 79% respondentów stwierdziło, że VoIP to tylko „tanie rozmowy”. 8% z nich dodało, że zwykle są to rozmowy o słabej jakości połączenia. Tylko 1% respondentów zauważył, że zastosowanie VoIP może przyczynić się do rozwoju firmy.

W badaniu zapytano przedstawicieli 400 firm z Francji, Niemiec, Holandii i Wielkiej Brytanii. Wyniki europejskiego sondażu są o wiele gorsze niż te uzyskane w 2004 r. podczas badania amerykańskich firm. Wyniki badań przyniosły niespodziewany rezultat. Okazało się, że operatorzy VoIP są w ogóle nie zainteresowani świadczeniem usług consultingowych, które przyczyniłyby się do przedstawienia firmom zalet nowej technologii.

 

W Europie, ze względu na wysokie koszty połączeń, usługi VoIP są idealnym rozwiązaniem dla większości MSP. Odpowiednie akcje edukacyjne pozwoliłyby uwidocznić właścicielom firm oszczędności w kosztach telekomunikacyjnych, jak również ukazałyby pełne możliwości, jakie niesie zastosowanie VoIP w rozwoju sieci sprzedaży. Wniosek jest prosty. Najlepszą strategią dla operatorów VoIP jest podjęcie działań edukacyjnych, które zdejmą z VoIP łatkę „tanich rozmów”. Dzisiaj większość właścicieli MSP nawet nie wie, gdzie mogą uzyskać odpowiednią informację na temat VoIP.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie