Przybij piątkę! Czyli jak budować relacje z osobami niepełnosprawnymi

fot. Dr Omnibus

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Podczas akcji społecznościowego pisania poradnika "Przybij piątkę koledze bez dłoni!" w ramach kampanii społecznej "Równi w różnorodności 2016",  napłynęło do organizatorów mnóstwo historii osób niepełnosprawnych i ich bliskich. Były wśród nich listy od osób, które nie spotykają się na co dzień z osobami niepełnosprawnymi. Niektóre z nich dotyczą sytuacji, w których ktoś nie wiedział, jak powinien się zachować, inne to życzliwe porady pisane z perspektywy osoby niepełnosprawnej. Po zebraniu wszystkich w jednym miejscu, powstał cenny poradnik dla uczniów, nauczycieli i rodziców, z którym warto się zapoznać.

Oto treść jednego z listów, który dotarł do organizatorów:

fot. DrOmnibus

"Za wszystkie historie ogromnie dziękujemy! Jesteśmy przekonani, że dzielenie się nimi jest niezwykle cenne. Pozwala nam przerwać zmowę milczenia w temacie niepełnosprawności." - mówi Bogumiła Matuszewska, prezes Zarządu firmy DrOmnibus, organizatora kampanii «Równi w różnorodności 2016». "W wielu listach pojawia się życzenie, by o temacie niepełnosprawności mówić otwarcie. To niniejszym czynimy. I oddajemy Im głos."

Graficzna wersja praktycznych porad przygotowana z myślą o dzieciach a korzyścią również dla dorosłych jest dostępna bezpłatnie - zapraszamy do pobierania i dzielenia się poradnikiem Przybij piątkę koledze bez dłoni!.

Nauczyciele i edukatorzy pracujący z dziećmi z zaburzeniami zachowania i rozwoju mogą bezpłatnie i bezterminowo korzystać z materiałów wypracowanych w ramach dotychczasowych działania w kampanii. Można skorzystać m.in. z takich zasobów:

Scenariusz lekcji pt.: Dlaczego każdy z nas jest inny? - pokazujący dzieciom podczas zajęć, że różnorodność ubogaca relacje między rówieśnikami, że każde dziecko jest utalentowane, a poprzez swoje zainteresowania i pasje, którymi dzieli się z innymi, inspiruje i buduje szacunek w grupie.

Magazyn DrOmnibus dla nauczycieli - kwartalnik ze scenariuszami lekcji włączającymi dzieci z zaburzeniami zachowania i rozwoju podczas lekcji w klasach zintegrowanych lub ogólnych, artykułami poradnikowymi. W grudniu 2016 ukazał się 2. numer magazynu. W drugim semestrze roku szkolnego 2016-17 przygotowane zostaną kolejne dwa numery - zobacz jak zapisać się na magazyn.

Kampania Równi w różnorodności wystartuje z nowymi działaniami dla dzieci, rodziców i nauczycieli już we wrześniu 2017 r. , ale przygotowania już się rozpoczęły.

 

(Źródło: DrOmnibus, opr. red.)

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie