Gdy podejrzewamy krzywdzenie dziecka

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak powinna zareagować szkoła w sytuacji podejrzenia lub ujawnienia przemocy w rodzinie dziecka? Jakie działania podjąć, kiedy dochodzi do przemocy rówieśniczej? A jakie, gdy sprawcą jest pracownik szkoły? W ustaleniu procedur reagowania w placówce pomocny będzie materiał przygotowany przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje).

Podjęcie odpowiedniej interwencji w przypadku podejrzenia lub ujawnienia krzywdzenia dziecka jest obowiązkiem placówki oświatowej.

Przygotowany przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę materiał „Procedury interwencji w przypadku krzywdzenia dzieci” może pomóc w ustaleniu procedur reagowania w sytuacji, kiedy sprawcą przemocy jest ktoś z rodziny dziecka, rówieśnik, lub pracownik placówki.

Opracowanie powstało z myślą o przedszkolach i szkołach realizujących program Chronimy Dzieci, do którego przystąpiło już ponad 3600 szkół i przedszkoli z całej Polski (kliknij):

Jednym z najważniejszych, ale zarazem najtrudniejszych w realizacji, elementów misji organizacji i instytucji działających na rzecz dzieci, jest skuteczna ochrona każdego dziecka przed przemocą i stworzenie mu warunków do pełnego i harmonijnego rozwoju. Program Chronimy Dzieci prowadzony jest, by wspierać placówki i pracowników oświaty w działaniach na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa dzieci. Udział w programie jest bezpłatny i umożliwia wdrożenie systemowych rozwiązań na rzecz ochrony dzieci przed krzywdzeniem (polityki ochrony dzieci). Ustanowienie i wprowadzenie w życie polityki ochrony dzieci pozwala na zabezpieczenie interesu dziecka, spełnienie prawnych wymogów spoczywających na placówkach oświatowych, a także podejmowanie działań w sposób przemyślany i skuteczny. Fundacja wspiera będące w programie placówki bogatą i bezpłatną oferta edukacyjną (materiały edukacyjne, scenariusze zajęć z dziećmi i z rodzicami, szkolenia dla pracowników, kursy e-learningowe).

Placówki zainteresowane dołączeniem do programu, mogą to zrobić na stronie: www.chronimydzieci.pl

 

Program Chronimy Dzieci jest współfinansowany ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach Rządowego programu na lata 2014-2016 „Bezpieczna i przyjazna szkoła” - zadanie publiczne „Bezpieczna i przyjazna szkoła – ocena szkół i placówek systemu oświaty realizujących politykę ochrony dzieci przed agresją i przemocą”.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie