Empatia w szkole

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy polska szkoła rozwija empatię wśród uczniów i nauczycieli? Jak rozumiana jest empatia przez uczniów i nauczycieli? Czy jest ona ważna dla wspólnoty szkolnej? Fundacja Ashoka Polska przygotowała we współpracy ze szkołami z mocą zmieniania świata film poświęcony empatii – pielęgnujmy ją w szkołach – apelują twórcy filmu.

Film warto pokazywać uczniom na lekcjach wychowawczych i… nauczycielom na radach pedagogicznych... Empatii w szkołach jest bowiem zdecydowanie za mało, a bardzo dużo zależy tu od postaw nauczycieli i szkolnych programów wychowawczych.

„Dla mnie empatia to możliwość wczucia się w innego człowieka, zrozumienie jego emocji, zrozumienie tego jak się czuje, zrozumienie jego położenia” – mówi Barbara Betlej, uczennica gimnazjum.

Ważne, żeby nie być skoncentrowanym tylko i wyłącznie na sobie, patrzeć co dzieje się wokół, myśleć o tym, jak razem możemy zmieniać świat i tworzyć coś kreatywnego, nowego” – dodaje nauczycielka Magdalena Ołdakowska.

To także cieszenie się z czyjejś radości – dodaje inna nauczycielka.

Film przygotowano w ramach programu Szkoły z mocą zmieniania świata realizowanego przez Ashokę w partnerstwie z Fundacją BGK. Warto obejrzeć, co o empatii mówią uczniowie i nauczyciele:

(Źródło: Fundacja Ashoka)

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie