Ocenianie zachowania ucznia młodszego

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak zapanować nad „rozbrykanymi” dziećmi w szkole podstawowej? Pewnie niejeden nauczyciel ma z tym spory problem. Oczywiście nie ma idealnych rozwiązań, ale niekiedy z pomocą mogą przyjść technologie edukacyjne. Prezentujemy dziś pewien sposób radzenia sobie z ocenianiem zachowania dzieci, który udaje się wdrażać w wielu szkołach dzięki wykorzystaniu aplikacji Class Dojo.

W aplikacji ClassDojo (na systemy iOS, Android) nauczyciel może zorganizować klasę i wprowadzić dane uczniów, stworzyć własny system zachowań nagradzanych i piętnowanych, aby później przyznawać wyróżnienia i minusy swoim (dosłownie) klasowym „potworom“ (to w tym programie jedna z możliwości graficznego ujęcia całej klasy). Z aplikacji mogą jednocześnie korzystać nauczyciel, uczniowie, a nawet rodzice. Każdy uczeń (i jego rodzic, jeśli taka opcja będzie wybrana) ma w czasie rzeczywistym możliwość obserwacji, jak jest oceniany/a za aktywność i zachowanie na zajęciach. Informacja zwrotna dociera do ucznia (i rodzica) natychmiast poprzez aplikację. Widzi, jak i za co został oceniony przez nauczyciela.

System premiowania i korekty zachowań może być bardzo szczegółowy, ponieważ to nauczyciel określa, co jest dla niego ważne w procesie nauczania. Ocenianie zachowania w klasach I-III było tematem wystąpienia Jolanty Okuniewskiej podczas konferencji Inspiracje Wczesnoszkolne 2015, która od kilku lat korzysta z Class Dojo. Posłuchajmy, co mówi na temat takiego sposobu oceniania zachowania:

Link do prezentacji Jolanty Okuniewskiej.

***

Organizatorami Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska. Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partnerzy medialni: TOK FM oraz Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Przeczytaj więcej na temat oceniania w szkole:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie