96% polskich uczniów korzysta z Internetu, głównie z przeglądarek i komunikatorów internetowych. 90% ma telefony komórkowe, które służą przede wszystkim do wysyłania SMS - wynika z badania portalu edukacyjnego INTERKL@SA. Wyniki są cennym źródłem informacji pod kątem adresowanych do młodych ludzi działań komunikacyjnych i edukacyjnych.

Coraz więcej Polaków korzysta w swoich domach z komputerów oraz Internetu. Obecnie już połowa dorosłych Polaków ma komputer w domu, a 37% komunikuje się przez Internet. Sytuacja poprawia się z roku na rok, choć i tak pod tym względem ciągniemy się w ogonie krajów Unii Europejskiej. Dla wielu osób Internet dostępny jest tylko w pracy.
World Association of Newspapers oraz firma badawcza D-CODE opublikowały wyniki pierwszego etapu „Youth Media DNA” - badania zwyczajów konsumenckich młodych ludzi w odniesieniu do korzystania z mediów. Uzyskane dane mają służyć pomocą w prowadzeniu akcji edukacyjnych mających na celu podniesienie poziomu czytelnictwa prasy.
Badania firmy Synovate w 6 krajach przyniosły ciekawe dane dotyczące kształtowania przez rodziców odpowiedzialnych postaw dzieci w zakresie zarządzania własnymi finansami. Na przykład Amerykanie dają swoim pociechom pieniądze za drobne prace, zaś Cypryjczycy, którzy doświadczyli w 1999 r. załamania rynku papierów wartościowych, uczą dzieci inwestowania.
Pod wpływem dynamicznego rozwoju nowych technologii zmienia się również krajobraz edukacji na uczelniach wyższych. Autorzy Horizon Report 2007 zwracają uwagę na sześć rozwiązań technologicznych, które będą miały istotny wpływ na rozwój technik nauczania i uczenia się w szkolnictwie wyższym w najbliższych 1-5 latach.

