Ochrona tożsamości ma znaczenie także w edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageDwa raporty brytyjskiego Komitetu ds. Połączonych Systemów Informatycznych (Joint Information Systems Committee, JISC), opracowane w oparciu o 12 miesięczne projekty badawcze realizowane w angielskich szkołach wyższych, dowodzą, że ochrona tożsamości ma dla studentów duże znaczenie nie tylko w codziennym życiu, ale również w edukacji podczas studiów.

 

70% respondentów badania uważa, że cenniejsze lub bardziej wrażliwe opracowania naukowe i dane powinny być chronione przez silniejsze formy identyfikacji i uwierzytelniania niż to ma miejsce obecnie. Prawie wszyscy badani dostrzegają potrzebę respektowania w tym zakresie standardów międzynarodowych (92%), z możliwością wykorzystania doświadczeń krajowych.

 

„Ponieważ ochrona danych stała się ważnym tematym społecznym, również studenci i kadra akademicka zaczęli zadawać pytania, jakie działania podejmują ich macierzyste uczelnie w tym temacie.” – zauważa James Farnhill, koordynator projektu JISC. „To oznacza, że wkrótce wszystkie jednostki i systemy uczelniane, nie tylko te związane ze sprawami pracowniczymi i finansami, będą musiały stanąć przed tym wyzwaniem”, czyli zapewnić lepszą ochronę zasobów edukacyjnych tworzonych przez kadrę naukową i studentów.

 

Raporty dostępne są na stronie JISC (ang.).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie