Ochrona tożsamości ma znaczenie także w edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageDwa raporty brytyjskiego Komitetu ds. Połączonych Systemów Informatycznych (Joint Information Systems Committee, JISC), opracowane w oparciu o 12 miesięczne projekty badawcze realizowane w angielskich szkołach wyższych, dowodzą, że ochrona tożsamości ma dla studentów duże znaczenie nie tylko w codziennym życiu, ale również w edukacji podczas studiów.

 

70% respondentów badania uważa, że cenniejsze lub bardziej wrażliwe opracowania naukowe i dane powinny być chronione przez silniejsze formy identyfikacji i uwierzytelniania niż to ma miejsce obecnie. Prawie wszyscy badani dostrzegają potrzebę respektowania w tym zakresie standardów międzynarodowych (92%), z możliwością wykorzystania doświadczeń krajowych.

 

„Ponieważ ochrona danych stała się ważnym tematym społecznym, również studenci i kadra akademicka zaczęli zadawać pytania, jakie działania podejmują ich macierzyste uczelnie w tym temacie.” – zauważa James Farnhill, koordynator projektu JISC. „To oznacza, że wkrótce wszystkie jednostki i systemy uczelniane, nie tylko te związane ze sprawami pracowniczymi i finansami, będą musiały stanąć przed tym wyzwaniem”, czyli zapewnić lepszą ochronę zasobów edukacyjnych tworzonych przez kadrę naukową i studentów.

 

Raporty dostępne są na stronie JISC (ang.).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie