Internetowe wyszukiwarki znajdą rozwiązanie

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

badania edukacyjneAmerykański instytut badawczy Pew we współpracy z Uniwersytetem Illinois Urbana-Champaign opublikował wyniki badań poświęconych wykorzystaniu przez użytkowników internetowych wyszukiwarek do zdobywania informacji. Okazuje się, że już więcej osób szuka odpowiedzi na nurtujące ich pytania w Internecie niż zwraca się do ekspertów czy członków rodziny.

 

Respondenci byli pytani, czy na przestrzeni ostatnich 2 lat napotykali problemy w dostępie do informacji publicznej – na przykład w związku z usługami publicznej służby zdrowia, preferencyjnymi sposobami finansowania edukacji szkolnej dzieci, podatkami. Ci, którzy odpowiedzieli twierdząco, byli proszeni o wskazanie, w jaki sposób poradzili sobie z tym problemem i gdzie uzyskali poszukiwaną informację. Na Internet jako źródło informacji wskazał najwyższy odsetek osób - 58% użyło Internetu (w domu, pracy, bibliotece czy w innym miejscu), aby znaleźć odpowiedź. 53% zwróciło się do ekspertów (lekarzy, prawników, doradców finansowych), 45% korzystało z pomocy przyjaciół i członków rodziny, 36% szukało odpowiedzi w gazetach i czasopismach. 34% osób badanych zwróciło się z bezpośrednim pytaniem do agencji rządowej, 16% szukało informacji w radio i telewizji, a 13% skorzystało z pomocy biblioteki publicznej.

 

Wyniki badań wykazały również, że biblioteki nie tracą na znaczeniu jako miejsce wyszukiwania informacji w epoce Internetu, o ile są wyposażone w komputery z dostępem do sieci. Okazuje się, że wśród najczęstszych użytkowników bibliotek są przedstawiciele tzw. generacji Y (wiek 18-29, zwolennicy nowych technologii). W porównaniu do starszych osób znacznie częściej poszukiwali oni odpowiedzi na swoje pytania właśnie w bibliotekach, przeszukując tam katalogi i zasoby internetowe.

 

Celem badań prowadzonych w ramach projektu Pew Internet & American Life Project, jest ocena wpływu Internetu na życie rodzin, społeczności, zakłady pracy, gospodarstwa domowe, edukację, życie codzienne, zdrowie, życie obywatelskie i polityczne.

 

Image

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie