Dziewczynki na komputery

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageDoświadczenia amerykańskie i brytyjskie wskazują, że dziewczynki w trakcie edukacji szkolnej nie spędzają tyle czasu przed komputerami co chłopcy. Zauważono, że jeżeli już używają komputerów, nie robią tego wyłącznie dla rozrywki i gier. Chcą czegoś więcej – używają więc komputerów tylko jako jednego z wielu narzędzi, za pomocą których mają zrealizować zadanie.

 

Badania zrealizowane w Wielkiej Brytanii wykazały również, że znacznie mniej dziewcząt od chłopców myśli o karierze zawodowej w branży IT i przekonanie, że mogłyby odnieść w niej sukces, maleje im są one starsze. Jeżeli uda je się zainteresować projektami z użyciem komputerów w trakcie edukacji szkolnej, chętniej rozważają karierę w zawodach związanych z IT i telekomunikacją. Dlatego firmy m.in. takie jak Cisco, Intel, Microsoft, oraz organizacje edukacyjne uruchamiają z myślą o dziewczętach specjalne programy, mające na celu zwrócenie ich uwagi na informatykę.

Cisco stworzył Networking Academy Program; firmy komputerowe i telekomunikacyjne w Wielkiej Brytanii uruchomiły sieć Computer Clubs for Girls, a Microsoft uruchamia sieć obozów letnich DigiGirlz.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu). 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie