fot. Fotolia.com

Jak nauczyciele uczą języka obcego w szkole podstawowej? Jakich materiałów używają i jakie umiejętności ćwiczą? Które formy pracy są najczęściej stosowane? Co możemy powiedzieć o języku, którego używają na lekcjach nauczyciele i uczniowie? I wreszcie – czy uczniowie lubią swoje lekcje angielskiego? Co zrobić, by lubili je bardziej i by skuteczniej rozwijać ich umiejętności? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w raporcie Instytutu Badań Edukacyjnych.

fot. Fotolia.com

Instytut Badań Edukacyjnych zaprezentował wyniki „Badania potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki w zakresie rozwoju zawodowego” (BPN). Wynika z nich, że matematycznie dokształca się stale ok. 90% nauczycieli, wielu z nich na własny koszt, gdyż obecny system dokształcania nie pomaga w skutecznym podnoszeniu kwalifikacji. Mimo szkoleń, poziom kompetencji dydaktycznych i przedmiotowych wielu nauczycieli matematyki nie może być uznany za satysfakcjonujący.

fot. Fotolia.com

„Nasz Elementarz” wymaga uzupełnienia o dodatkowe pomoce dydaktyczne, a decyzja MEN o wysłaniu 6-latków do szkół była zbyt pochopna – to główne wnioski z badania przeprowadzonego przez Grupę Edukacyjną S.A. wśród nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. To pierwszy taki raport przeprowadzony w rok po wprowadzeniu zmian w ustawie o oświacie.

fot. Fotolia.com

Młodzież coraz częściej zaczyna myśleć o własnej działalności. Jak wynika raportu, "Przyszły potencjał - perspektywy GEM dotyczace przedsiębiorczości wśród młodzieży w 2015" (Future Potential – a GEM perspective on youth entrepreneurship 2015) wydanego przez Global Entrepreneurship Monitor (GEM), młodzież wykazuje znacznie wyższy poziom przedsiębiorczości, niż dorośli.

(C) Edunews.pl

W Polsce żyje ponad 470 gatunków dzikich zapylaczy. Wie o tym jednak jedynie 16% Polaków – wynika z badania GFK Polonia „Pomagamy pszczołom - Świadomość i wiedza konsumentów na temat zagadnień związanych z ekologią”. Wiedza Polaków na temat pszczołowatych jest dość ograniczona.

fot. sxc.hu

Administratorzy IT , którzy są odpowiedzialni za działanie i rozwój infrastruktury technicznej w szkołach, zajmują coraz bardziej istotną rolę w procesie budowania kompetencji XXI wieku wśród uczniów. Ale czy ich misja ma należyte wsparcie w polskich i europejskich realiach?

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Wiedza o tym, jak funkcjonuje ludzki mózg, jest niezwykle przydatna w szkole i na pewno może być z pożytkiem wykorzystana przez nauczycieli do doskonalenia procesu nauczania. Często jednak nie zdajemy sobie sprawy z tego, jakie procesy zachodzą w głowach dzieci i nastolatków, a później podejmujemy błędne decyzje dydaktyczne lub wychowawcze.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie