Około 30 ekspertów, 15 warsztatów, 3 duże debaty, sesje panelowe, „world cafe”, format „akwarium” czekają na uczestników konferencji Pokazać–Przekazać w dniach 21-22.08 br. w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

Czytanie to coś więcej niż umiejętność – to przygoda, która może prowadzić w nieznane światy, rozbudzać wyobraźnię i kształtować osobowość. Dlatego warto już od najmłodszych lat otaczać dzieci książkami, które będą dla nich źródłem radości, odkryć i inspiracji.

Autonomiczny pojazd, konsole do retro gier napędzane pedałami, aplikacja GreenWear ujawniająca wpływ fast fashion na środowisko, modele pojazdów napędzanych wodorem i etanolem oraz szkolne strefy relaksu i dobrostanu – to tylko niektóre z 19 projektów zrealizowanych w drugiej edycji programu Akcelerator Pro. W roku szkolnym 2024/2025, dzięki wspólnemu działaniu Fundacji Szkoła z Klasą i Fundacji Inter Cars, uczniowie wraz z nauczycielami wprowadzali w życie innowacyjne pomysły, które uczą współpracy, kreatywności i odpowiedzialności.

Zwlekałem z tym tekstem, by emocjonalny kurz wzniesiony przez Adolescence (pol. Dojrzewanie) nieco opadł i można było uwolnić się od oczywistych pytań (i odpowiedzi), które serial sprowokował, zwłaszcza w kontekście szkoły. Bardziej niż sama fabuła i warsztat twórców, zainteresował mnie odbiór społeczny przedstawionego problemu. Do szybszego podjęcia tematu skłoniły mnie jednak wydarzenia na Uniwersytecie Warszawskim. Choć między serialową fikcją a przerażającą rzeczywistością, której, „dzięki” nowoczesnej technologii informacyjnej byliśmy niemal naocznymi świadkami, nie ma żadnego związku, z łatwością można zdemaskować niektóre mechanizmy ich społecznej percepcji.

Edukacja matematyczna w klasach młodszych to bardzo ważna sprawa. Ważne, aby była prowadzona w sposób świadomy, aktywny, adekwatny do wieku rozwojowego dzieci. Niedobrze, jeśli edukacja matematyczna dzieje się tylko w podręcznikach, ćwiczeniach czy zeszytach. Niedobrze, jeśli skupia się jedynie na liczbach i rachowaniu.

Korzystanie z internetu jest „wtopione” w codzienność młodzieży. Nie jest to narzędzie, a przestrzeń, w której realizują różne potrzeby. Często balansują między ochroną swojej prywatności, lękiem przed hejtem, a chęcią bycia lubianym i popularnym. To wyniki badań jakościowych, które są częścią raportu „Dojrzeć do praw”. Pełne opracowanie z monitoringu praw dziecka w środowisku cyfrowym Fundacja Orange opublikuje jesienią.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie