Zakończyła się III edycja Olimpiady Przedsiębiorczości. W rywalizacji o indeksy najlepszych uczelni ekonomicznych w Polsce brało udział ponad 15 tys. uczniów z 800 szkół w Polsce. 25 najlepszych zawodników spotkało się wczoraj w warszawskiej SGH na uroczystości wręczenia dyplomów i nagród. Specjalny wykład dla laureatów wygłosił prof. Leszek Balcerowicz.

Kilka lat, które dzielą nowonarodzonego człowieka od pójścia do szkoły, mija mu na spontanicznej i entuzjastycznej, zarazem nauce. Uczenie się jest naturalną, konstytucjonalną cechą każdego człowieka. Przeczytałam kiedyś zdanie mówiące o tym, iż jeżeli tożsamością ptaka jest latanie, to w przypadku człowieka jest to uczenie się.
Dzięki nawykowi przeglądania prasy dowiedziałem się, że MEN przygotowało reformę programową, obejmującą m.in. edukację historyczną. Należę do niewielkiej grupy (mniej niż sto osób) dydaktyków historii - osób, które zawodowo zajmują się badaniem edukacji historycznej i uważają, iż mają na ten temat sporo wiedzy. Postaram się zatem skomentować propozycję MEN.
Microsoft opublikował wyniki, przeprowadzonej w styczniu 2008 r. ankiety wśród internautów, z której wynika, że amerykańska młodzież szkolna w wieku 13-17 lat (7-10 rok nauczania szkolnego) coraz rzadziej uprawia piractwo internetowe, w miarę jak wzrasta poziom ich wiedzy odnośnie praw autorskich i zasad korzystania z zasobów Internetu.
Muzeum Powstania Warszawskiego jest nie tylko jednym z najciekawszych polskich muzeum, ale również jednym z najbardziej interaktywnych. Od dziś można je również odwiedzać w sieci. Uruchomiony został serwis 1944.wp.pl, który jest, jak zapowiadają twórcy serwisu, tylko pierwszą odsłoną projektu Wirtualne Muzeum Powstania Warszawskiego.
Dzisiaj Dzień Ziemi, a zatem warto zaprezentować ciekawą ekologiczną grę edukacyjną. Analitycy z IBM uznali, że o ochronie środowiska i globalnym ociepleniu można mówić i mówić bez końca, ale nie przynosi to większych efektów wśród młodzieży. Do niej należy bowiem trafiać przez takie formy przekazu, z których ona najchętniej korzysta.
Jak wygląda oferta telewizji publicznej dla najmłodszych? Czy można jej powierzyć nasze dzieci bez obaw? Od telewizji publicznej zwykło się oczekiwać więcej rozumu niż od stacji prywatnych. Argumentem jest abonament, za który mamy jakoby prawo domagać się telewizji wolnej od komercyjnych głupot.

