Przedsiębiorcy zarabiają dzięki temu, że znajdują i zaspokajają potrzeby innych ludzi. Kluczem do ich sukcesu rynkowego niekoniecznie muszą być posiadane zasoby, lecz przede wszystkim przedsiębiorcza postawa, rozumiana jako umiejętność określania potrzeb i aspiracji oraz znajdowania sposobów ich realizacji. Warto ją rozwijać na wszystkich etapach kształcenia.

Podczas dorocznej konferencji jednej z ważniejszych amerykańskich organizacji edukacyjnych - Stowarzyszenia Nadzoru i Rozwoju Programowego (Association for Supervision and Curriculum Development) dyskutowano m.in. o zmianie paradygmatu edukacji, w której akcent przesuwa się coraz wyraźniej z procesu nauczania na proces uczenia się.
W dzisiejszych czasach o sukcesie decyduje w dużej mierze dostęp do informacji oraz jej sprawna wymiana. Komunikacja jest decydującym czynnikiem warunkującym rozwój każdego przedsięwzięcia oraz istotnym narzędziem w budowaniu potencjału wiedzy w środowisku akademickim. Rozwiązaniem wartym zauważenia jest inicjatywa "Globalna klasa".
W Szkole Głównej Handlowej odbył się Dzień Kursu e-learning „Giełda Papierów Wartościowych i rynek kapitałowy”. Spotkanie, w którym wzięli udział najaktywniejsi jego uczestnicy, było elementem kursu, który organizatorzy postanowili wpisać w model prowadzenia zajęć, aby w ten sposób budować społeczność osób zajmujących się edukacją finansową.
Wyniki badań potwierdzają, że wykorzystanie w edukacji wielu mediów i strategii edukacyjnych przynosi poprawę indywidualnego procesu uczenia się, zwiększa jego efektywność oraz możliwości osoby uczącej się. Łączenie form multimedialnych z materiałami tekstowymi może przynieść wiele korzyści, jeśli takie narzędzia zostaną odpowiednio zaprojektowane.
Uczestnicząc w konferencjach i przeglądając publikacje z ostatnich lat można dostrzec rosnące zainteresowanie dydaktyków i przodujących nauczycieli problemami edukacji w obliczu rewolucji informacyjnej. Przejawem ich aktywności na rzecz modernizacji edukacji są prace dotyczące m.in. stosowania aktywnych metod kształcenia i wykorzystania technologii informacyjnej.
„Poważne gry” to termin, którym zaczęto określać gry wykorzystywane w edukacji, szkoleniach, tematyce zdrowotnej czy polityce publicznej. Oznaczają więcej niż tylko atrakcyjny dodatek do realizacji jakiegoś ważnego, lecz może nudnawego, mało angażującego zadania. Ich celem jest zmienić to zadanie w coś, co zasadniczo zmienia doświadczenia osoby uczącej się.

