Sposoby nauczania w niewielkim stopniu zmieniły się od czasów, gdy ludzie dysponowali zaledwie ułamkiem dzisiejszych zasobów wiadomości. Choć coraz częściej słychać głosy nawołujące do całkowitego uwolnienia wiedzy, nadal jej podstawowy transfer dokonuje się poprzez podręczniki. Ich zakup co roku sprowadza nad budżety rodziców uczniów i studentów widmo ruiny.
Czy nauczyciele nadążają za sieciowym pokoleniem uczniów? Wykład i tablica wypadają blado w zestawieniu z filmami video, grami w telefonach, interaktywnymi wirtualnymi światami. Szkoły zaczynają wprowadzać zaawansowane technologie, takie jak tablice interaktywne, czy projektory multimedialne, ale to nie jedyna droga na zaangażowanie uczniów.
Wiek najmłodszych internautów obniża się coraz bardziej. Ogrom możliwości, jakie daje Internet powoduje, że wielu rodziców i nauczycieli chętnie wykorzystałoby szerzej to medium w procesie edukacji.W języku angielskim uczniowie mają do wyboru wiele wartościowych serwisów edukacyjnych. Kiedy doczekamy się podobnej oferty w języku polskim?
Z badań Norton Online Living Report przeprowadzonych przez firmę Symantec, wynika, że w coraz większym stopniu przenosimy do Internetu swoje zachowania spoza sieci. Raport, przygotowany przez firmę Harris Interactive, zawiera ciekawe dane na temat sposobów posługiwania się nowymi technologiami przez dzieci i dorosłych.
Wydaje się, że tym razem sprawa jest już naprawdę przesądzona i za dwa lata na maturze w 2010 r. wszyscy uczniowie obowiązkowo napiszą egzamin z matematyki. Na stronach Centralnej Komisji Egzaminacyjnej znajdują się już przykładowe arkusze, a przedstawiciele Ministerstwa Edukacji twierdzą, że ten przedmiot jest dla uczniów niezbędny. Czy na pewno?
24 września rusza kolejna edycja Gadu-Dyktanda. W zeszłym roku aż 15 tys. osób w całej Polsce zasiadło przed komputerami i za pośrednictwem Gadu Radia, napisało pierwsze internetowe dyktando, czytane przez profesora Jerzego Bralczyka. W tym roku internauci po raz kolejny będą mogli zmierzyć się ze swoimi językowymi umiejętnościami.
W polskich szkołach źle przygotowuje się młodych ludzi do wejścia na rynek pracy – to główne przesłanie opublikowanego raportu pt. "Czego (nie) uczą polskie szkoły? System edukacji a potrzeby rynku pracy w Polsce". Opracowanie przygotowała fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju we współpracy z Fundacją im. Friedricha Eberta.