Nastąpił brak zaufania do liderów politycznych, partii, instytucji i organizacji - stwierdzają jednogłośnie eksperci w telewizyjnej debacie. Dotyczy to również Stanów Zjednoczonych. Z badań wynika, że aż 75% Amerykanów nie ma zaufania do Kongresu. W Polsce podobnie - brak zaufania do instytucji państwowych jest równie duży.PHOTO: ISTOCKPHOTO

Przepraszam za prowokacyjny tytuł. Ale zbliżają się wybory i zaczynają pojawiać się kuriozalne pomysły na „uzdrowienie“ szkoły. Na przykład hasło „jeden podręcznik“ do przedmiotu. A ja proponuję, aby w Sejmie i Senacie obowiązywał jeden krój i kolor spodni dla panów i jeden wzór i kolor spódnicy dla pań! Niech posłowie i posłanki wyróżniają się nie mundurkiem, tylko intelektem... (C) EDUNEWS.PL

Nie będzie łatwiejszej matury dopóki będzie ona traktowana jak egzamin na studia. Matura w obecnym kształcie stanowi podstawową barierę, której pokonanie otwiera dostęp do studiów wyższych, musi ona „trzymać poziom“.  - powiedziała prof. Barbara Kudrycka, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, w wypowiedzi dla Polskiej Agencji Prasowej.PHOTO: ISTOCKPHOTO

Szkoła polska – taka jaka jest obecnie, mija się z chyba celem… Jeżeli uznamy iż szkoła to Dom Wiedzy lub Dom Nauki - to podstawowym procesem, który ją konstytuuje jest uczenie się uczniów. Czy interesujemy się tym, czego chcą się uczyć uczniowie? Czy uczenie się jest tożsame z realizacją programu nauczania?PHOTO: ISTOCKPHOTO

Na rynek trafiła publikacja „Pierwszy rok nauczania. Jak osiągnąć sukces?’’, autorstwa prof. Richarda D. Kellough, wydana przez Wolters Kluwer Polska. Propozycja ta powinna zainteresować nauczycieli nauczania początkowego, choć stanowi również zbiór cennych informacji dla rodziców, których dzieci dopiero rozpoczynają przygodę z edukacją.PHOTO: SXC.HU

fot. Fotolia.com

Każde dziecko, które dopiero uczy się mówić, przekręca głoski, skraca wyrazy, przestawia kolejność sylab. Upraszcza sobie w ten sposób trudną wymowę języka ojczystego. Jest to proces naturalny i nosi nazwę swoistej mowy dziecięcej. Ma on jednak swoje prawidła i dlatego trudno czasami odróżnić zjawiska naturalne od wady wymowy. Na szczęście coraz więcej pedagogów zdaje sobie sprawę z wagi problemu i dokształca się w zakresie logopedii.

Liczba artykułów w naszym serwisie przekroczyła 1500. Jak na niecałe 4 lata działalności, to chyba dość dużo materiałów poświęconych nowoczesnej edukacji w jej wielowymiarowych aspektach. Dlatego jako redakcja postanowiliśmy wracać do niektórych publikacji z przeszłości, wychodząc z założenia, że są wśród nich i prawdziwe perełki i ważne głosy, które mimo upływu lat nie straciły na ważności i sile.(C) EDUNEWS.PL

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie