Lektura przed pierwszym dzwonkiem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Na rynek trafiła publikacja „Pierwszy rok nauczania. Jak osiągnąć sukces?’’, autorstwa prof. Richarda D. Kellough, wydana przez Wolters Kluwer Polska. Propozycja ta powinna zainteresować nauczycieli nauczania początkowego, choć stanowi również zbiór cennych informacji dla rodziców, których dzieci dopiero rozpoczynają przygodę z edukacją.PHOTO: SXC.HU

Początek edukacji szkolnej jest wielkim przeżyciem dla dziecka i jego rodziców. Warto popatrzeć na tę nową sytuację okiem doświadczonych amerykańskich pedagogów i skorzystać z zawartych w książce praktycznych porad. Ciężar i odpowiedzialność za edukację naszych pociech spoczywa nie tylko na barkach szkoły. Dlatego tak przydatne okazują się rozdziały dotyczące pomysłów jak motywować dziecko czy te dotyczące dbania o pozytywne relacje nauczyciel – rodzic.

Jak twierdzi sam autor, nauczanie to sztuka, ale także nauka. Zarówno nauczyciele, jak i rodzice przed pierwszym dzwonkiem powinni przejrzeć tę lekturę by z większą pewnością i entuzjazmem wkroczyć w nową przygodę jaką jest rozpoczęcie edukacji najmłodszych. Książka zwiększa szansę na czerpanie satysfakcji zarówno z pracy w szkole, jak i wspierania własnego dziecka w nowym etapie życia, jakim niewątpliwie jest początek szkolnych obowiązków.

(C) Wolters Kluver

W kontekście tematu, którego dotyczy należy zwrócić szczególną uwagę na odpowiednie podejście nauczycieli do młodych umysłów, jakie rozpoczynają szkolną edukację. W wieku 6-7 lat umysł człowieka ma największą ilość otwartych połączeń neuronalnych i należy w taki sposób prowadzić edukację, aby nie zniszczyć dziecięcej ciekawości świata, nie zahamować kreatywności i pozbawić dzieci radości z bycia w szkole. Przestroga zwłaszcza dla młodych nauczycieli i dla tych, którzy już bardzo długo pracują w szkołach i wykazują dużą rutynę w wykonywaniu swoich obowiązków.

Richard D. Kellough jest emerytowanym profesorem Wydziału Edukacji Uniwersytetu Stanowego Kaliforni w Sacramento, gdzie pracował przez 30 lat. Jest uznanym amerykańskim autorem publikacji poświęconych nauczaniu w szkołach podstawowych i średnich (K-12).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie