Wróciłem z Częstochowy. Uczestniczyłem w niezwykle udanej III konferencji dla dyrektorów zatytułowanej „Nowoczesne rozwiązania interaktywne w praktyce szkolnej”. Mówiłem o tym, że powszechny i nieograniczonych niemal dostęp do zasobów w sieci nie zmienił nic w naszych szkołach. A przecież mamy największych ekspertów w zasięgu jednego kliknięcia, mamy natychmiastowy dostęp do informacji, słowników, kanałów telewizyjnych z ogromnym archiwum. Możemy korzystać z cyfrowych bibliotek, wirtualnych instytutów i muzeów. Dziś to wszystko jest powszechnie dostępne, ale w żaden sposób nie zmienia to szkoły.fot. fotolia.com

Od 12 lat Głos Nauczycielski i Ministerstwo Edukacji Narodowej wybierają najlepszego nauczyciela w Polsce w konkursie Nauczyciel Roku. Co roku Jury wybiera spośród nadesłanych zgłoszeń trzynastkę finalistów, wśród których są osoby nominowane (10), wyróżnione (2) i Nauczyciel Roku. Celem konkursu jest odkrycie świetnych nauczycieli, pasjonatów, wychowawców, przewodników i przyjaciół uczniów.

(C) Edunews.pl - Nominowani do tytułu NR 2013

Dzisiaj Dzień Edukacji Narodowej (obchodzony od 1982 r.), a również 240 rocznica powstania w 1773 r. Komisji Edukacji Narodowej - pierwszego w Europie ministerstwa oświaty - która zajęła się reformowaniem szkolnictwa w Polsce. Dzisiaj również padają takie pomysły powołania KEN 2.0, ale wyłącznie w środowiskach osób, które dostrzegają problemy w konstrukcji systemu oświaty w Polsce (czyli nie w Alei Szucha).fot. Fotolia.com

Zmiany w systemie edukacji doprowadziły do tego, że szkoła stała się sformalizowanym, zbiurokratyzowanym i przeracjonalizowanym tworem. Oderwana od prawdziwego życia, straciła siłę budzenia fascynacji. Logika systemu każe nauczycielom skupiać się na „przerabianiu” materiału, przygotowaniu uczniów do testów i opracowaniu szkolnej dokumentacji, a nie na prowadzeniu ciekawych i intrygujących lekcji.fot. Fotolia.com

Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki zaprasza nauczycieli i animatorów kultury na konferencję Sztuka edukacji. Kultura w programach nauczania (Warszawa, 22-23.11.2013). Jej tematem będą możliwości włączenia współczesnej kultury i sztuki w szkolne programy nauczania oraz możliwości współpracy między szkołą a instytucją kultury przy tworzeniu projektów edukacyjnych. Prosimy o zgłaszanie wystąpień podczas konferencji.(CC-BY) Zachęta

Centrum UNEP/GRID-Warszawa zaprasza do udziału w pierwszej edycji EduInkubatora, która odbędzie się 18 października 2013r. w Warszawie. To wydarzenie edukacyjne obejmujące konferencję, warsztaty i strefę wystawową. Uczestnicy EduInkubatora poznają najnowsze trendy w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych z zastosowaniem innowacyjnych narzędzi edukacyjnych oraz możliwości ich praktycznego wykorzystania w pracy z uczniem.fot. Fotolia.com

Wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Osób Dorosłych PIAAC pokazują, że w ciągu ostatnich 17 lat wzrósł poziom umiejętności dorosłych Polaków. Nadal jednak mamy dużo do zrobienia, zwłaszcza w kompetencjach cyfrowych (tu jesteśmy na szarym końcu). Kto podnosi nasze wyniki w rankingu? Osoby z wyższym wykształceniem, pracujący w sektorach usług wiedzochłonnych, wysoko wykwalifikowani pracownicy biurowi.fot. sxc.hu

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie