Najważniejsza w edukacji jest chyba motywacja. Jest ona motorem każdego działania – jeśli uczniowie mają w sobie siłę i chęć mierzyć się z największymi wyzwaniami, nie będzie im przeszkodą żadne zadanie. Nawet jeśli będzie to wymagało użycia skomplikowanych narzędzi i technologii, z których dotąd nie korzystali. Udowodnili to uczniowie pielgrzymowickiego gimnazjum. Prezentujemy dziś ich relację z projektu, nad którym pracowali bardzo długo.
E-podręczniki w każdej szkole
Jakie jest dziś naturalne środowisko komunikacyjne dzieci i młodzieży? Tu raczej nie ma żadnych wątpliwości – jest nim internet. Właśnie poprzez niego musimy efektywnie dotrzeć do uczniów, musimy być obecni właśnie tam, gdzie oni przebywają. Dlatego powstają e-podręczniki, które nie tylko odpowiadają na wyzwania nowoczesnej szkoły, ale też dotrą z atrakcyjnym multimedialnym materiałem edukacyjnym do większości uczniów i nauczycieli.
OBUT 2015 – czyli o udowadnianiu niewiedzy
Drogi Rodzicu, jeżeli Twoje dziecko nie odniosło sukcesu w Ogólnopolskim Badaniu Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2015, to być może, w tym krótkim tekście znajdziesz wyjaśnienie dlaczego tak się stało.
Wyzwania przejścia z trzeciej do czwartej klasy
Uczeń, który rozpoczyna edukację w czwartej klasie szkoły podstawowej staje przed wielkim wyzwaniem: można powiedzieć, że nagle trafia do zupełnie innej rzeczywistości szkolnej, o której dotąd niewiele wiedział. Aby przejście z III do IV klasy było bardziej płynne i komfortowe dla dzieci, kluczowa jest współpraca nauczycieli obu poziomów nauczania i stopniowe przygotowywanie uczniów do zmian, z którymi będą mieć do czynienia w szkole. Próg ten oczywiście jest też ogromnym wyzwaniem dla samych nauczycieli.
Po co w szkole filozofia?
Czy uczyć w szkołach filozofii? Jak nauczanie tego przedmiotu wygląda w polskiej szkole? Czy nauczyciele są przygotowani, aby uczyć filozofii na poziomie rozszerzonym? Instytut Badań Edukacyjnych sprawdził, jak ten przedmiot jest nauczany w polskiej szkole.
Akcja - stypendia
Wbrew obiegowej opinii stypendia w Polsce nie są przyznawane wyłącznie w szkole i na uczelni ze środków państwowych. Stypendia nie są adresowane też wyłącznie do wybitnych. Istnieje bogata oferta programów stypendialnych realizowanych przez stowarzyszenia, fundacje, samorządy lokalne lub firmy.
Nauczanie rozwojowe w praktyce
"Uczę w klasach młodszych" to poradnik dla nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego odpowiadający w praktyczny sposób pytanie, jak oceniać najmłodszych i wspomagać ich rozwój, nie używając nieadekwatnego na tym etapie edukacji oceniania za pomocą stopni.