ImageBadania przeprowadzone wśród amerykańskich studentów przez firmę Houghton Mifflin przyniosły dane dotyczące wykorzystania Internetu w procesie edukacji na uczelniach wyższych. 59% studentów potwierdza, że korzysta regularnie z narzędzi internetowych, które umożliwiają im bezpośrednie śledzenie programu nauczania i przygotowują do egzaminów.

 

ImageWyniki badań realizowanych przez dwie amerykańskie instytucje non-profit – Common Sense Media i Cable in the Classroom wskazują, że dorośli Amerykanie dostrzegają znaczenie Internetu dla rozwoju swoich dzieci. Jak deklaruje 85% badanych rodziców - od małego starają się uczyć swoje dzieci, w jaki sposób korzystać i zachowywać się w Internecie.

 

ImageCzy można nauczyć się historii powszechnej dzięki podcastom? Jak najbardziej. Przekonuje o tym cykl nagrań o cesarzach Bizancjum, przygotowany przez Larsa Brownwortha, nauczyciela z Nowego Jorku. Jest to świetnie opowiedziana historia Cesarstwa Bizantyjskiego w kilkunastu odcinkach, która z małego projektu rozwinęła się w duże przedsięwzięcie edukacyjne.

 

ImagePodcasting ma pozytywny wpływ na rozwijanie zdolności pedagogicznych, pogłębianie wiedzy i kreatywności w nauczaniu przyszłych nauczycieli przedmiotów ścisłych – dowiodły badania Uniwersytetu Stanowego w San Diego. Pedagodzy odnotowali także pozytywne opinie swych uczniów w związku z wykorzystaniem podcastów do celów edukacyjnych.

 

ImageW epoce Web 2.0 zrozumienie potrzeb osób uczących się jest najważniejszym wyzwaniem dla wszystkich instytucji edukacyjnych. Nowy raport brytyjskiej Joint Information Systems Committee (JISC) „In Their Own Words” zwraca uwagę na korzyści, możliwości i wyzwania e-learningu pod kątem użytkownika.

 

ImagePo co ruszać się z domu na korepetycje, skoro jest Skype, Gadu-Gadu i poczta elektroniczna? Wystarczy znaleźć korepetytora, a o to przecież nietrudno. W sieci studenci różnych kierunków oferują korepetycje praktycznie na każdy temat. Najpopularniejsze są wszystkie języki świata – do konwersacji i ćwiczenia pisania Internet przecież w zupełności wystarcza.

 

Image9 grudnia UNICEF obchodził Międzynarodowy Dzień Młodego Nadawcy. Była to próba zwrócenia uwagi mediów na młodego odbiorcę ich programów, a także na jakość programów, które są przeznaczone dla dzieci. Tego dnia dzieci i młodzież mogli uczestniczyć w przygotowaniach programów adresowanych do młodzieży, a także do szerokiej opinii publicznej.

 

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie