Młodzi chcą nadawać

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Image9 grudnia UNICEF obchodził Międzynarodowy Dzień Młodego Nadawcy. Była to próba zwrócenia uwagi mediów na młodego odbiorcę ich programów, a także na jakość programów, które są przeznaczone dla dzieci. Tego dnia dzieci i młodzież mogli uczestniczyć w przygotowaniach programów adresowanych do młodzieży, a także do szerokiej opinii publicznej.

 

Publiczni i prywatni nadawcy z całego świata (zarówno telewizyjni, jak i radiowi) zachęcani są w tym dniu do włączenia się w tą specjalną akcję poprzez zaproszenie tego dnia młodych ludzi do współtworzenia programów w mediach. Zdarza się, że tego dnia młodzi ludzie zastępują znanych prezenterów odczytujących wiadomości w serwisach informacyjnych.

UNICEF apeluje do mediów, aby zapraszały młodych twórców do współtworzenia programów w mediach przez cały rok, a nie tylko 9 grudnia. Dzieci powinny mieć możliwość zabrania głosu, prezentacji swoich poglądów, a także wyrażania poprzez media zachęty do podjęcia wspólnych działań. „Świat jakiego chcemy” to kontynuacja akcji rozpoczętej w 2002 r. specjalną sesją UNICEF poświęconą dzieciom. Przyjęto wówczas agendę „Tworząc Świat Bliski Dzieciom”, która określiła 4 główne priorytety działań adresowanych do najmłodszych: promocja zdrowego trybu życia, dostarczanie wysokiej jakości edukacja, ochrona dzieci przed przemocą; przeciwdziałanie HIV/AIDS.

Nadawcy, którzy w największym stopniu przyczynią się do realizacji celów Międzynarodowego Dnia Młodego Nadawcy, zostaną uhonorowani nagrodą przez UNICEF oraz Międzynarodową Akademię Nauki i Sztuki Telewizyjnej. Nagrody zostaną wręczone wyróżnionym nadawcom podczas tegorocznego rozdania Międzynarodowych Nagród Emmy.

Pomysł UNICEF to dobra okazja do szeroko zakrojonej akcji edukacyjnej na temat mediów i ich roli w społeczeństwie informacyjnym. Edukacja medialna jest wprawdzie obecna w programie nauczania w polskiej szkole, ale do tej pory z polskich mediów jedynie Canal+ uruchomił duży projekt edukacyjny adresowany do młodych ludzi („Media Starter”).

Image

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie