(C) Edunews.pl

Czy programowanie może cieszyć? Czemu nie. Przecież jest aktem tworzenia, próbą uruchomienia i organizacji wirtualnego świata. Obserwując dzieci kodujące w programie Scratch, z łatwością zauważymy, że już po krótkim czasie czynności te przynoszą im ogromną radość i satysfakcję. Czy równie mocno cieszy nauczycieli?

CC-BY-SA Superbelfrzy RP

Tego jeszcze nie było. 1 października br. Superbelfrzy zorganizują dwunastogodzinny maraton edukacyjny w internecie – konferencję Edu Moc Online 2016. To wydarzenie to kilkanaście równocześnie odbywających się webinarów (wideokonferencji), które rejestrować będą spotkania, rozmowy, warsztaty. Niech moc będzie z wami.

(C) Edunews.pl

Koncepcja funkcjonowania szkoły Collegium Futurum powstała w roku 2008. A pierwsze zajęcia rozpoczęły się we wrześniu 2010. Swoim programem projekt obejmował zarówno gimnazjum, jak i liceum. Oparty został na modelu kształcenia hybrydowego łączącego tradycyjną edukację z edukacją w sieci i w przestrzeni publicznej. Model ten wykorzystuje tradycyjne środowisko szkolne, wirtualny kampus z cyfrowymi zasobami oraz przestrzeń społeczną. Obecnie funkcjonuje jako projekt, którego elementy wdrażane są w wybranych polskich szkołach w różnym zakresie.

(C) Edunews.pl

Czy w szkole XXI wieku potrzebujemy technologii i do czego? Takie pytanie może wydać się nieco dziwne. Patrząc jednak z zewnątrz na technologie (nie)obecne w placówkach oświatowych wielokrotnie można dojść do wniosku, że ten potencjał nie do końca w szkołach jest optymalnie wykorzystany.

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Nie od dziś wiadomo, że uczniowie lubią się dobrze bawić. Niestety szkolna codzienność wymaga od nich zupełnie innych zachowań. Niektóre gimnazjalne lekcje w powszechnym przekonaniu szczególnie nie nadają się do zabawy – fizyka, matematyka, ale również historia, której uczę zaledwie od roku. Może właśnie dlatego, w ramach poszukiwania własnego sposobu na historię, postanowiłam sprawdzić, jak zostanie przez uczniów przyjęta lekcja powtórzeniowa w formule klasowego turnieju, wzorowanego na popularnej kilka lat temu grze telewizyjnej „Awantura o kasę”.

fot. CC-BY-SA - ZSS w Kowanówku

W świecie nowoczesnych technologii programowanie stało się umiejętnością niezbędną w XXI wieku. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że przyszłość naszej cywilizacji to przyszłość cyfrowa. Wobec tego musimy wyposażyć również uczniów niepełnosprawnym intelektualnie w takie umiejętności, które pozwolą im samodzielnie funkcjonować we współczesnym świecie.

(C) Edunews.pl

Wielu z nas jest wzrokowcami, lubimy oglądać różnorodne obrazy i obrazki. Ale większość z nas nie jest świadoma tego, że narysowanie tego, o czym myślimy, rysowanie swoich myśli - wspiera i zapamiętywanie i pomaga w uczeniu się. Chcesz sprawdzić? Spróbuj narysować sobie notatkę z jakiegoś wystąpienia, wydarzenia, itp. Zdziwisz się, jak wiele informacji zakodowałeś/aś w swoim rysunku.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie