Pi-Stacja: podręcznik matematyki w Polsce na YouTube

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pi-stacja Matematyka to kanał YouTube, który oddaje w ręce użytkowników darmowy wideo-podręcznik z matematyki, który można po prostu oglądać. Film po filmie, playlista po playliście - każdy może uczyć się za darmo, oglądając przystępne wideolekcje, zgodne z podstawą programową i przygotowane we współpracy z doświadczonymi metodykami. Już teraz na kanale dostępne są lekcje, pokrywające materiał z czwartej klasy szkoły podstawowej, a celem jest zrealizowanie programu do szkoły średniej włącznie.

Zamierzeniem Pi-stacji jest wyrównywanie szans uczniów poprzez zapewnienie dostępu do dobrej jakości cyfrowych materiałów edukacyjnych, z których można się uczyć w dowolnym miejscu i czasie. Za pomocą lekcji w internecie uczniowie mogą nie tylko nadrobić zaległości w nauce, ale też powtórzyć przerabiany w szkole materiał czy poszerzyć posiadaną już wiedzę. Forma krótkich wideolekcji dostępnych na YouTube jest również pomocnym narzędziem dla uczniów, mających problemy ze skupieniem uwagi na lekcjach w szkole.

Wszystkie wideolekcje można oglądać za darmo na YouTube oraz na stronie www.pistacja.tv. Istnieje również możliwość pobrania filmów na dysk. Obecnie na kanale można znaleźć ponad sto filmów z matematyki, w tym komplet wideolekcji matematycznych do czwartej klasy szkoły podstawowej. Tylko dla samej matematyki zostanie przygotowanych ponad 800 materiałów lekcyjnych. Każda lekcja jest współtworzona i konsultowana z nauczycielami, którzy są czynnymi pedagogami z wieloletnim doświadczeniem.

W tym roku rozpocznie się praca nad lekcjami z kolejnych dwóch przedmiotów, jednym z nich będzie fizyka. W planach jest stworzenie około 10 tysięcy lekcji dla 16 przedmiotów.

Pi-stacja jest jednym z trzech projektów realizowanych obecnie przez Fundację Katalyst Education. Kolejne to Mapa Karier – innowacyjna aplikacja internetowa łącząca doradztwo zawodowe z motywowaniem do nauki i CNX/OPENSTAX – repozytorium podręczników akademickich.

Wcześniej, przez ponad rok Fundacja badała cyfrowe narzędzia edukacyjne na świecie. „W internecie można znaleźć wiele wysokiej jakości, darmowych narzędzi do pomocy w nauce, ale nie są dostosowane do polskiej podstawy programowej. Dlatego w Polsce wciąż brakuje dobrych, cyfrowych narzędzi edukacyjnych. Uznaliśmy, że największy potencjał do poprawy obecnej sytuacji mają właśnie wideolekcje z matematyki” - mówi Anna Jastrzębska-Jeremicz, Kierownik Projektu.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Fundacji: http://katalysteducation.org/pl/home/. Fundacja Katalyst Education jest częścią White Star Foundation Group. Wszystkie projekty Fundacji są w pełni finansowane ze źródeł własnych.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie