Nowoczesne technologie coraz częściej wykorzystywane są do celów terapeutycznych, w tym między innymi do rozwijania umiejętności komunikowania się. Mogą być one nieocenioną pomocą również dla osób z afazją.

Technologie, z którymi mamy do czynienia na co dzień, a zwłaszcza te, które towarzyszą nam przez większą część dnia, w domu, w pracy, także w szkole czy na uczelni, stwarzają nowe możliwości i szanse dla osobistej edukacji. Musimy się „tylko” nauczyć z nich korzystać do celów właśnie edukacyjnych.

Program edukacyjny Fundacji Orange #SuperKoderzy otrzymał prestiżową nagrodę European Digital Skills 2016, przyznawaną przez Komisję Europejską. Jego głównym celem jest nauka programowania dla dzieci, zdobywanie przez nie kompetencji przyszłości. To jedyna z nagrodzonych inicjatyw, która jest realizowana także w Polsce, we współpracy z Fundacją Akademia Młodego Hakera i Fundacją Think!.

Za nami kolejne webinarium Superbelfrów poświęcone Edmodo, czyli narzędziu edukacyjnemu, w którym wykorzystano wiele pomysłów z popularnego Facebooka, ale do celów edukacyjnych wyłącznie. Tym razem na temat obsługi i wykorzystania platformy edukacyjnej „Edmodo”. Prowadzący szkolenie – Joanna Waszkowska oraz Krzysztof Kasprzyk – skupili się na prezentacji praktycznego użycia zasobów Edmodo w pracy nie tylko z uczniami.

Ostatnio sporo się słyszy o programowaniu w polskich mediach. Między innymi za sprawą Tygodnia Kodowania, który obchodziliśmy w całej Europie od 15 do 23 października. W samej akcji Tydzień Kodowania – codeweek.eu wzięło udział ponad pół miliona osób z 46 krajów.

Stosunkowo mało słyszymy w mediach edukacyjnych o tym, jak nowe technologie mogą pomóc w nauczaniu osób niepełnosprawnych, a jeszcze mniej o tym, czy wykorzystanie TIK w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi przynosi dobre owoce lub jakie warunki trzeba spełnić, aby takie owoce przynosiło. Oczywiście najlepiej jest łączyć tradycyjne narzędzia dydaktyczne z tymi bardziej nowoczesnymi – trzeba eksperymentować, która formuła wydaje się dydaktycznie najbardziej odpowiednia.

Rozpoczęłam pracę z klasą pierwszą, w której przeważają sześciolatki. Aby uatrakcyjnić zajęcia utrwalające podział wyrazów na sylaby przyniosłam płytkę Makey Makey. To światowy wynalazek i nietypowy Midi kontroler. Choć wygląda niepozornie zastosowań na lekcjach może mieć dziesiątki.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie