Doodle Buddy: osobista tablica cyfrowa

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Tablety stają się coraz bardziej popularne, łatwo dostępne, a rynek aplikacji mobilnych ogromny. Warto zadbać o to, aby urządzenia te na stałe zagościły w murach szkół specjalnych, ponieważ są one niezwykle użyteczne w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. Ekran dotykowy jest łatwiejszy w użyciu niż komputer z myszką, a instalowane aplikacje są prostsze i tańsze niż starsze rozwiązania.

Technologia sprawia, że to co jeszcze kilka lat temu było nieosiągalne dla naszych uczniów, teraz jest w ich zasięgu. Istnieje wiele aplikacji, które z powodzeniem mogą być wykorzystane do rozwijania umiejętności uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jedną z nich jest Doodle Buddy.

Doodle Buddy to bezpłatna aplikacja, dzięki której Twój tablet zamieni się w osobistą, cyfrową tablicę. Może być wykorzystany na różne sposoby i przez dzieci w każdym wieku. Aplikacja jest przyjazna dla użytkownika, łatwa w użyciu, a jej możliwości są nieograniczone. Można w niej rysować, pisać, malować, dodawać pieczątki, zdjęcia, ilustracje. Tworzyć obrazy i rysunki wykorzystując szablony. Jeżeli się pomylisz narzędzie gumki wyczyści ekran i pozwoli działać dalej. Rysunek można także usunąć potrząsając tabletem. Wykonane prace możesz wysłać mailem, zapisać i udostępnić wszystkim zainteresowanym.

Doodle Buddy rozwija kreatywność, pobudza wyobrażnię, usprania motorykę małą, pozwala ćwiczyc umiejętność pisania, staje się interaktywna tabliczką do wykorzystania na każdych zajęciach.

Aplikacja działa na urządzeniach z systemem iOS, znajdziesz ją na App Store.

Oto przykłady zastosowań tej niesamowitej aplikacji na różnych przedmiotach.

Zajęcia rewalidacyjne

Podziel ekran 2 części, na jednej napisz literę lub cyfrę, poproś ucznia o odczytania i napisanie jej na drugiej części ekranu.

Ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną – dodaj naklejki w odpowiednim miejscu (nad, obok, w …).

Język polski

Matematyka

Historia

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska są nauczycielkami w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku i członkiniami społeczności Superbelfrzy RP. Prowadzą blog www.specjalni.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie