edutainmentSoul City jest dynamicznym, innowacyjnym i multimedialnym programem Edutainment, którego celem jest profilaktyka zdrowia oraz kształtowanie świadomości zdrowotnej społeczeństwa RPA. Pierwsze odcinki serialu telewizyjnego pojawiły się w 1994 r. i od tej pory co kilka lat wraca on na antenę, za każdym razem koncentrując się na nowych wątkach.

 

edutainmentPopularność gier komputerowych i video skłania instytucje edukacyjne do zastanowienia się nad wykorzystaniem tych narzędzi w edukacji społecznej. W Nowym Jorku powstało laboratorium PETLab, które zajmować się będzie badaniem gier i symulacji w procesie edukacji oraz projektowaniem i rozwojem gier edukacyjnych dla podmiotów publicznych i prywatnych.

 

edutainmentPomimo, że rządy i korporacje na całym świecie zwiększają inwestycje w badania i rozwój nanotechnologii, pojawiają się alarmujące sygnały, że coraz mniej studentów wybiera kierunki studiów technicznych. Gry „NanoMission” mają zainteresować przyszłych studentów nanotechnologią i możliwościami jej wykorzystania w życiu gospodarczym i społecznym.

 

edukacja społecznaDzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Walki z Otyłością. Coraz częściej problem nadwagi i otyłości dotyczy młodzieży w wieku szkolnym, co wynika najczęściej ze zmiany trybu życia i ze zmiany nawyków żywieniowych. Według prognoz liczba otyłych dzieci i nastolatków w Europie osiągnie w 2010 r. 15 milionów, co oznacza, że jedno dziecko na dziesięcioro będzie otyłe.

 

edutainmentAmerykańska telewizja PBS, która przyczyniła się do światowego sukcesu Ulicy Sezamkowej, rozpoczęła pod koniec 2007 r. nadawanie nowego programu Edutainment dla dzieci w wieku przedszkolnym. WordWorld (Świat Słów) pokazuje animowany świat, w którym to litery odgrywają pierwszoplanowe role bohaterów, zachęcając dzieci do nauki czytania.

edukacja społeczna14 lutego 2008 r. w Ministerstwie Edukacji Narodowej odbyło się pierwsze spotkanie konsultacyjne władz ministerstwa z organizacjami pozarządowymi. Tematyką spotkania była działalność organizacji i MEN w obszarze edukacji globalnej i zrównoważonego rozwoju. W spotkaniu stronę MEN reprezentował Krzysztof Stanowski, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie.

 

Według zapowiedzi amerykańskiej firmy Ambient Insight, do 2012 roku wartość rynku gier edukacyjnych przeznaczonych do urządzeń mobilnych – telefonów, palmtopów, przenośnych odtwarzaczy DVD – osiągnie 185 mln dolarów. Analitycy firmy dostrzegli w takich produktach edukacyjnych nowy segment rynku, którym już interesują się konsumenci.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie