Temat ten zasługuje co najmniej na opracowanie w formie pracy doktorskiej. Warto zwrócić uwagę na artykuł opublikowany niedawno w The Economist , który zajmuje się generacją młodzieży wychowanej w otoczeniu cyfrowych urządzeń, dość krytycznie analizując koncepcję cyfrowych tubylców (digital natives) i ich potencjał społeczny.Cyfrowi tubylcy i ich społeczny potencjał
Temat ten zasługuje co najmniej na opracowanie w formie pracy doktorskiej. Warto zwrócić uwagę na artykuł opublikowany niedawno w The Economist , który zajmuje się generacją młodzieży wychowanej w otoczeniu cyfrowych urządzeń, dość krytycznie analizując koncepcję cyfrowych tubylców (digital natives) i ich potencjał społeczny.

Strata, jakiej Polska doznała w Smoleńsku, dotyka głęboko wszystkich
polskich obywateli, niezależnie od wieku. Ważne, abyśmy potrafili w
szkołach pomóc uczniom przeżyć i zrozumieć to ciężkie doświadczenie. W
takich chwilach kształtuje się nie tyko nasze człowieczeństwo, ale
również poczucie przynależności do większej wspólnoty oraz
obywatelskość.
W mediach w dyskusjach na temat edukacji bardzo często
pojawiają się opinie, że polska oświata i nauka są po prostu
niedofinansowane, że płace nauczycieli są za niskie, zaś wszelkie inne
niedobory są konsekwencją właśnie tych braków. Czy na pewno? Przeglądając internetowe fora, można zauważyć, że zgłaszane są
różne postulaty, nie tylko finansowe.


Orły to piękne, wyniosłe, ale drapieżne ptaki. W Polsce żyją tylko 2 ich
gatunki, orzeł bielik i przedni. Nie chodzi jednak o te orły, ale o
młodych zdolnych, często niepokornych i w szkole niegrzecznych. Jeśli
dziś sporo się mówi o potrzebie rozwoju talentów, a nawet filmuje się
młode wilki, to i o rozwoju młodych ludzkich orłach warto myśleć i
odważnie działać.
We wrześniu ub. roku redakcja miesięcznika

