debaty edukacyjneOd dawna wiadomo, że uczelnie wyższe (i publiczne i prywatne) produkują hurtemniedouczonych studentów. Kolejne raporty wskazują, że średnipoziom wykształcenia absolwentów uczelni jest niski i blado wypadamy natle innych krajów. Problem leży oczywiście głębiej – bo już szkołyponadgimnazjalne stawiają często na ilość, a nie jakośćedukacji.
 

debaty edukacyjneUczniowie powinni potrafić budować i zarządzać własnym portfolio w szkole, która stwarza warunki do rozwijania kompetencji pracy w zespole, uczy przez zabawę, jest przyjazna i uczniom i rodzicom. No i nie zapomina o rozwoju kompetencji psychologicznych nauczycieli. Oto kolejny głos w dyskusji na temat potrzeby zmian jakościowych w polskiej szkole.
 

badania i analizyCraig Barrett był przez wiele lat liderem korporacji Intela. Pod jego kierownictwem firma, znana m.in. z procesorów znajdujących się w komputerach, uznała wspieranie edukacji młodych ludzi jako jeden z celów głównych jej istnienia. Nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale i na całym świecie, gdyż Intel był i jest jedną z flagowych instytucji promujących ideę komputera dla każdego ucznia.
 

badania edukacyjne82% rodziców nie wie, co ich dzieci robią w szkole - wynika z badań realizowanych w Wielkiej Brytanii. Raport BECTA - rządowej agencji ds. nowych technologii edukacyjnych – zwraca uwagę na poważny problem komunikacyjny, z jakim mają do czynienia i dzieci i rodzice. Zdaniem naukowców, wystarczą jednak proste narzędzia komunikacyjne, aby poprawić sytuację.
 

debaty edukacyjneZastanówmy się, jak mogłaby wyglądać polska szkoła przyszłości. Jakie warunki do pracy powinien znaleźć w niej nauczyciel. Prezentujemy kolejną pracę nadesłaną przez uczestnika szkolenia „8 strategii efektywnego uczenia (się)”, w której akcent położony został przede wszystkim na organizację przestrzeni edukacyjnej i narzędzia przydatne nauczycielowi. A zatem:
 

debaty edukacyjneEdukacja w społeczeństwie opartym na wiedzy ma kluczowe znaczenie dlarozwoju gospodarki i społeczeństwa. Przy obecnym tempie rozwojutechnologicznego koniecznością jest stałe dokształcanie się.Tylko uzupełniając wiedzę i poszerzając umiejętności można skutecznierozwijać swoją karierę. Skoro tak jest – to kluczową rolę mają doodegrania edukatorzy.
 

debaty edukacyjneTemat kształcenia naszych rodzimych pedagogów dawno już wyszedł poza wewnętrzną dyskusję pomiędzy specjalistami od kształcenia nauczycieli i jego mankamenty stają się przedmiotem komentarzy szerokiego kręgu osób bezpośrednio (nauczyciele i przyszli nauczyciele) lub pośrednio (uczniowie i ich rodzice) zainteresowanych jakością tego procesu.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie