badania i analizyNauczycielki uczące matematyki w szkole podstawowej powinny zwracać szczególną uwagę na sposób komunikowania się z dziewczynkami – może się bowiem okazać, iż nieświadomie przekazują swym uczennicom stereotypy na temat braku zdolności do matematyki u dziewczynek. Ten niepokojący wniosek płynie z badań profesor Sian Bilock w amerykańskich szkołach.
 

badania i analizyLudzie szanują różne wartości i mają rozmaite umiejętności. Uczniowie i nauczyciele także są różni. Często odmienne są też ich opinie na jakiś temat. Jakie są zdaniem nauczycieli najważniejsze, najbardziej potrzebne kompetencje ludzi epoki cyfrowej? Co jest najważniejsze w obecnej edukacji? A co trzeba pilnie zmienić, szczególnie w treściach nauczania?
 

debaty edukacyjnePowinniśmy się chyba przyzwyczaić do systemu oświaty będącego w nieustającej zmianie, gdyż tylko wówczas szkoła będzie zdolna nadążyć za zmianami cywilizacyjnymi i technologicznymi, a uczeń będzie miał szanse odnieść sukces na rynku pracy. Oto propozycja kilku zmian, które można wprowadzić, aby polska szkoła potrafiła dotrzymać kroku rzeczywistości pozaszkolnej.
 

badania edukacyjneJaki wpływ na jakość pracy nauczycieli ma wewnętrzny szkolny system oceniania ich pracy stosowany przez dyrekcję? W których krajach na świecie korzysta się z takich systemów? Czy sukcesy pedagogiczne nauczycieli i innowacyjne podejście do pracy są właściwie nagradzane? Prezentujemy ostatnią część opracowania poświęconego badaniom TALIS, publikowanym przez OECD.
 

system oświatyW Polsce przymiotnik "akademicki" w powszechnym użyciu to synonim czegoś teoretycznego, niezrozumiałego, oderwanego od rzeczywistych problemów codzienności. Zapewne nie można oceniać wszystkich uczelni jedną miarą, ale nie mam wątpliwości, że problem rozziewu między teorią a praktyką w szczególnym stopniu dotyka studentów na specjalizacjach nauczycielskich.
 

badania i analizyJak polscy nauczyciele radzą sobie w obliczu nowych technologii? Czy wykorzystują je w szkołach prowadząc zajęcia z młodzieżą i w jakim zakresie?  Portal o nowoczesnej edukacji Edunews.pl postanowił sprawdzić, jak nauczyciele w polskich szkół odnajdują się w świecie nowoczesnych narzędzi edukacyjnych. Prezentujemy wyniki badania "Jak nowe technologie pomagają uczyć?".
 

badania i analizyNauczyciele są różni i rozmaite też są ich opinie o nowych zadaniach i wyzwaniach edukacji. Ciekawe, czego obecni nauczyciele obawiają się najbardziej, czego się boją, a co uważają za największe wyzwanie polskiej edukacji drugiej dekady XXI wieku? Czy jest nim lęk przed wykorzystywaniem zasobów Internetu i cyfrowych narzędzi edukacyjnych?
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie