Wychowanie do osobistego rozwoju (2)

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Polska szkoła nastawiona jest raczej na "wkładanie" wiedzy do głów uczniów, natomiast ma problem z rozwijaniem kompetencji miękkich, które będą ważne w życiu uczniów. Ilość informacji, które musi przyswoić młody człowiek często przeszkadza w rozwijaniu nie tylko indywidualnych talentów, ale także i umiejętności społecznych w klasie. A to właśnie w szkole powinniśmy rozwijać takie umiejętności - szukajmy zatem sposobów. 

Nakładem wydawnictwa Difin ukazała się właśnie część 2 podręcznika „Wychowanie do osobistego rozwoju”, w którym autorki, Katarzyna Skolimowska i Marzena Kud, postanowiły wyjść naprzeciw potrzebom nauczycieli, wychowawców, ale także rodziców i opiekunów. W ich zamierzeniu, przy wykorzystaniu pomysłów i strategii opisanych w książce, lekcje wychowawcze mogą w ten sposób zamienić się uczniom w budującą przygodę po własne marzenia.

W drugiej części podręcznika znajdziemy scenariusze lekcji wychowawczych, dzięki którym uczniowie będą mogli zacząć przygodę z rozwojem osobistym. Są tu oryginalne pomysły na lekcje wychowawcze, które zostały przygotowane w taki sposób, aby inspiracje i praktyczne rozwiązania mógł z nich czerpać nauczyciel zarówno szkoły podstawowej, jak i szkoły średniej.

Dla kogo jest ta książka?

  • dla nauczycieli, którzy chcą inspirować uczniów do ustawicznego rozwoju
  • dla nauczycieli, którzy chcą wzmocnić swoją asertywność,
  • dla osób, którzy chcą być mądrymi liderami w grupie,
  • dla osób, które chcą zostać zapamiętane po wystąpieniu publicznym.

A co w niej znajdziemy? Coś o kłótniach i o tym, jak rozwiązywać konflikty w grupie. Nieco o tym, jak zdobywać przychylność innych osób i odnosić sukcesy. O tym, jak być asertywnym i panować nad własnym życiem. Autorki piszą także o współpracy w grupie i o budowie mądrego przywództwa. Znalazło się też miejsce na zarządzanie czasem i zarządzaniu ryzykiem. Jest też coś o komunikacji niewerbalnej, sztuce negocjacji, wystąpieniach publicznych i inteligencji finansowej. Czy warto takie umiejętności rozwijać u naszych dzieci? Na pewno warto i trzeba. Także w szkole!

Edunews.pl jest patronem medialnym obu publikacji Katarzyny Skolimowskiej i Marzeny Kud.

Notka o książce:
„Wychowanie do osobistego rozwoju. Część 2"
Katarzyna Skolimowska, Marzena Kud
ISBN: 978-83-8085-499-4, Wydawnictwo Difin, 2018

Zobacz więcej

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie