Edukacja włączająca – szanse i wyzwania

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nowoczesne technologie pozwalają w znaczny sposób zwiększyć zasób narzędzi edukacyjnych, które mogą pomóc uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Coraz ciekawsze rozwiązania i dobre praktyki, aplikacje komputerowe i mobilne dają wiele możliwości włączania takich osób w zajęcia i wyrównywania ich szans edukacyjnych.

Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi to w każdej klasie spore wyzwanie. Można zaobserwować wiele trudności, które powtarzają się w wielu szkołach: wynikające z samych zaburzeń (trudności w komunikacji, trudności w rozumieniu dziecka), utrudnienia architektoniczne w przypadku niepełnosprawności fizycznych (zmora większości szkół), niedostateczna wiedza i umiejętności w pracy z uczniem z SPE oraz jego integracji z grupą, brak czasu na realizację indywidualnych zadań (bo trzeba realizować podstawę programową…) i wiele innych.

Pojawia się coraz więcej rozwiązań, które pomagają przezwyciężać wymienione trudności, choć oczywiście, poprawy nie da się osiągnąć z dnia na dzień. O tym, jak możemy włączać uczniów z SPE w proces edukacji i rozwijać ich także poprzez zajęcia pozalekcyjne, mówiła podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2017 Bogumiła Matuszewska, prezes zarządu firmy DrOmnibus, która stara się wspierać osoby ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez różne aplikacje mobilne i internetowe oraz szkolenia. Zapraszamy na wystąpienie:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 11-12 lutego br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2017 były: firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Fundacja OrangeSqulaDrOmnibusEduSense oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji była Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski i kwartalnik Wokół Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie