Podsumowanie roku szkolnego i sześciolatki do szkoły

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Rok szkolny zakończony. Ministerstwo się chwali wynikami i udanymi reformami, lecz wielu rodziców małych dzieci kontestuje reformę i szykuje paczkę z podpisami pod projektem ustawy odwołującą przepisy posyłające sześciolatki do szkół, a na antenie TOK FM dwóch ekspertów rozmawia o tym, co się udało i nie udało zrobić w oświacie.(FORUM)

Dzisiaj, skoro już po szkole, to powinniśmy zająć się innymi tematami. No ale dzieje się tyle ciekawych rzeczy, że nie sposób się do nich nie odnieść. Zbliżają się wybory, a zatem zaostrzają się spory, które dotyczą również obszaru edukacji. Obniżenie obowiązku szkolnego i posyłanie sześciolatków do szkół jest jednym z tych sporów, które zapewne odcisną się również w kampanii politycznej.

Posłanie sześciolatków do szkół nie jest złym pomysłem. Większość krajów tak czyni, mając na uwadze m.in. rynek pracy i przygotowanie dzieci oraz młodzieży do konkurowania o pracę na arenie międzynarodowej. Oczywiście można było lepiej przygotować szkoły do przyjęcia dzieci i poświęcić więcej uwagi komunikacji z rodzicami. To zaniedbano potwornie i jeszcze długo będzie się można uczyć na tym przykładzie, jak nie należy wprowadzać reform. Nie bez racji są rodzice, którzy kwestionują gotowość systemu oświaty do przyjęcia sześciolatków do szkół.

Posłuchajmy ekspertów: Krzysztofa Konarzewskiego, byłego dyrektora Centralnej Komsji Egzaminacyjnej oraz Jana Wróbla, dyrektora I Społecznego LO w Warszawie, w rozmowie na antenie TOK FM:

''Wcześniejsza edukacja służy dzieciom''


(źródło: TOK FM, opr. własne)


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie