Dział@jmy dla klimatu!

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przewrócona lodówka, obok pralka bez drzwiczek, a do kompletu telewizor z rozbitym ekranem. Czy znasz taki widok z altanki śmietnikowej? Sprzęty te nie znikają, chociaż zabierane są wszystkie inne gabaryty – wyrzucone kanapy, szafy i ramy okienne. O co w tym chodzi? Za tym pytaniem stoi wiele innych, a odpowiedzi są bardzo ciekawe…

To gorący temat, w końcu kręci się wokół kluczowych wyzwań naszej planety. A jej, jak wiemy, jest zdecydowanie ZBYT gorąco. Chodzi oczywiście o klimat i to, w jaki sposób człowiek na niego wpływa.

Dziś zapraszamy serdecznie do obejrzenia webinaru Marioli Fik zorganizowanego w ramach programu #SuperKoderzy. Trenerka pochyla się w nim nad tym, jak mądrze, świadomie działać dla klimatu i angażować w to nie tylko uczennice i uczniów, ale też swoją rodzinę i przyjaciół.

Trenerka przybliża kilka kluczowych pojęć i zadaje pytania – ile litu nosisz codziennie przy sobie? Czym jest ślad cyfrowy? O co chodzi z elektrośmieciami i jak z nimi postępować? Na niektóre z nich pewnie znamy odpowiedź lub przynajmniej coś kojarzymy. Niektóre jednak są bardzo nieoczywiste.

Przede wszystkim zaś Mariola przekazuje bazę przydatnych i sprawdzonych zasobów dostępnych w sieci – stron internetowych, poradników i narzędzi, które można z powodzeniem wykorzystać podczas zajęć szkolnych. Pośród nich znajdziesz na przykład:

Przy okazji trenerka poleca świetny materiał – komplet scenariuszy zajęć Dział@j dla klimatu przeznaczonych dla dzieci w wieku 8-12 lat. Scenariusze te powstały we współpracy z Kamilem Śliwowskim z Rady Programowej Fundacji Orange oraz Mariolą Fik jako konsultantką merytoryczną. To propozycje na angażujące lekcje, baza pomysłów i wskazówek co do tego, jak uwrażliwiać dzieci i młodzież na tematy związane z nawykami cyfrowymi i ekologią.

Obejrzyj webinar i dowiedz się więcej:

 

Notka o prowadzącej webinar: Mariola Fik jest edukatorką kompetencji cyfrowych. Miłośniczka edukacji w duchu STEAM. Z pasją majsterkuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. W pozornie zwyczajnych rzeczach widzi materiały do eksperymentowania. Bliska jest edukacja przez doświadczanie. Pracując z uczestnikami i uczestniczkami podczas swoich warsztatów, stawia na budowanie z nimi relacji, przyjazną atmosferę i partnerstwo. Wierzy w pomysły młodych ludzi, nawet te najbardziej szalone. Działaj! – to jej życiowa dewiza.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie