Kodowanie na humanie

fot. Joanna Krzemińska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Powszechnie uważa się, że kodowanie i programowanie są przynależne przedmiotom ścisłym. Nic bardziej mylnego. Wspaniale sprawdza się również na zajęciach z bloku humanistycznego.

Od jakiegoś czasu obserwuję trend, za sprawa którego programowanie pojawia się na rozmaitych zajęciach. Z rozmów z nauczycielami wiem, że sam termin przyprawia część z nich o niepokój. Nic w tym dziwnego, wszak wszyscy boimy się tego, co nieznane. By przybliżyć zagadnienie i wskazać możliwy kierunek działania, zebrałam kilka zabaw opartych o kodowanie i stworzyłam publikację "Kodowanie na humanie".

Co się w niej znajduje? Przede wszystkim odpowiedź na pytanie: czy kodowanie jest trudne? Sądzę, że czytelnicy, po zapoznaniu się z pomysłami, szybką dojdą do wniosku, że może być ono całkiem przyjemne i zabiorą się za realizację własnych przedsięwzięć. Zanim jednak to nastąpi, maja szansę przetestować ze swoimi uczniami ćwiczenia, które sprawdziły się na moich zajęciach.

Macie ochotę na więcej? Zapraszam zatem do zapoznania się z e-bookiem "Kodowanie na humanie". Dajcie znać, jak Wam się podobają moje pomysły.

 

Notka o autorce: Joanna Krzemińska jest nauczycielką języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym "Mikron" w Łodzi. Prowadzi własny blog edukacyjny Zakręcony Belfer. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł opublikowany został w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...
Ja bym dodał trzecią grupę, do której sam się zaliczam: "ekonomiści", którzy rozważają, czy STAĆ NAS...
Tylko jedna trzecia czuje, że ma problemy? Poza centrami miast wojewódzkich ma je raczej WIĘKSZOŚĆ, ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Scenariusze rozwoju zawodu nauczyciela w Polsce
Nie wiem, kto nie był świadomy przedstawionych tu, głównych wyników tego raportu jeszcze przed jego ...
Samotność w sieci nie jest dobra

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie