Zaprogramuj Przyszłość: lekcje programowania dla dzieci z małych miejscowości

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Fundacja Orange i Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania nauczą podstaw programowania dwadzieścia tysięcy uczniów z klas 1-3 szkół podstawowych z niewielkich miejscowości i wsi. Lekcje odbędą się w ramach 9 projektów „Zaprogramuj Przyszłość”, które uzyskały dofinansowanie z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

W pierwszym etapie trenerzy przygotują ponad 1200 nauczycieli z blisko 230 szkół do prowadzenia lekcji z programowania i wykorzystania umiejętności cyfrowych w praktyce. Szkolenia będą realizowane w szkołach publicznych w gminach wiejskich i wiejsko-miejskich, w województwach dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, łódzkim, pomorskim, śląskim, warmińsko-mazurskim i zachodniopomorskim. Dodatkowo szkoły otrzymają zestawy do prowadzenia atrakcyjnych zajęć z nowych technologii, m.in. roboty, maty edukacyjne oraz tablety. Powstaną też mobilne pracownie cyfrowe, dzięki którym w projektach będą mogły uczestniczyć placówki, które nie dysponują nowoczesnymi salami komputerowymi.

„Zaprogramuj Przyszłość” to nasza kolejna odpowiedź na wyzwania współczesnej edukacji. Dzięki niej tysiące dzieci z niewielkich miejscowości będą mogły zdobyć kompetencje przyszłości, nauczą się twórczo korzysta z nowych technologii. Jestem przekonana, że w ten sposób pomożemy zapewniim lepszy start życiowy – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Projekty są wspólnym przedsięwzięciem Fundacji Orange oraz Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania. Zostaną one zrealizowane ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa w ramach działania 3.2 „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej”.

W „Zaprogramuj Przyszłość” wykorzystamy doświadczenia, jakie zdobyliśmy wraz ze współpracującymi z nami trenerami i nauczycielami, tworząc program Mistrzowie Kodowania. Cieszymy się, że kolejni nauczyciele, a wraz z nimi kolejne uczennice i uczniowie będą mogli zdobywać tak cenne dzisiaj kompetencje związane z nauką programowania – mówi Iwona Brzózka-Złotnicka, reprezentantka Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania.

Projekty „Zaprogramuj Przyszłość” to jedna z wielu inicjatyw Fundacji Orange, dzięki którym najmłodsi poznają świat nowych technologii. W 75 miejscowościach mieszkańcy korzystają z multimedialnych Pracowni Orange, otwartych dla społeczności. W ramach programu Bezpiecznie Tu i Tam zarówno młodzi internauci, jak również ich opiekunowie i nauczyciele uczą się dbać o bezpieczeństwo w sieci. Z kolei dzięki programowi #SuperKoderzy uczniowie z klas 4-6 uczą się kodowania na lekcjach innych niż informatyka.

Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania zrzesza trenerów, nauczycieli i osoby zaangażowane w realizację ogólnopolskiego programu edukacyjnego Mistrzowie Kodowania, którego organizatorem jest firma Samsung. Obecnie w program zaangażowanych jest ponad 1700 placówek, prawie 4000 nauczycieli i 100 000 uczniów, co sprawia, że jest to największa inicjatywa edukacji programowania w Polsce. Celem programu jest wprowadzenie programowania do szkół w całej Polsce, promocja szeroko pojętej edukacji cyfrowej i wspieranie nauczycieli oraz edukatorów w ich codziennych działaniach.

 

(Źródło: Fundacja Orange)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie