Internetowa aplikacja Genially zdobyła już rzeszę wielbicieli wśród polskich nauczycieli. Wielu z nich uważa, że ta platforma do tworzenia interaktywnych treści edukacyjnych jest dobrym odpowiednim narzędziem na czas nauczania zdalnego w szkołach. Jak przygotować interaktywny slajd, który zachwyci naszych uczniów i zachęci ich do pracy nad tematami, które poznać muszą w innych - niż szkolne - warunkach? Od czego zacząć pracę z aplikacją? Poniżej kilka praktycznych wskazówek.

Ostatnio szukamy idealnego narzędzia do przygotowywania zdalnych lekcji dla uczniów. Macie już swojego faworyta? Ja mam. To Genially – popularna platforma do tworzenia wizualnych i interaktywnych treści, która w ciągu ostatnich tygodni zdobywa coraz więcej fanów wśród nauczycieli na całym świecie. W Polsce jej popularność stała się swego rodzaju fenomenem. Dlaczego, planując lekcje, tak chętnie decydujemy się akurat na Genially? Jest ku temu wiele powodów.

Indywidualizacja to uwzględnienie w systemie dydaktyczno-wychowawczym różnic indywidualnych między uczniami i stosowanie takich zabiegów pedagogicznych, które przy uwzględnieniu owych różnic, sprzyjają maksymalnemu rozwojowi osobowości uczących się. Należy pamiętać o tym, że nauczyciel ma obowiązek indywidualizacji pracy zarówno z uczniem zdolnym jak i słabszym- potrzebującym dodatkowej pomocy.

Choć przy takim rozmachu, jaki prezentuje każdego roku Bett Show, ciężko jest bezbłędnie wskazać wszystkie trendy w edukacji i technologii, które te targi zapowiadają bądź kultywują, to jednak tym razem okazało się to być zadaniem dużo prostszym. Pewne pomysły, rozwiązania i technologie, które mogliśmy zobaczyć podczas wcześniejszych edycji targów, powróciły także w tym roku, a do tego – bardziej, mocniej i efektowniej.

Mapa myśli to bardzo popularny sposób zapisywania informacji, pomagający rozłożyć dane na czynniki pierwsze oraz – podobno – aktywować synergiczną współpracę obu półkul mózgowych. W tworzeniu takich nietypowych „grafów” pomaga właśnie serwis Coggle.

To pojęcie stworzyła Dominika F. w klasie trzeciej. Teraz jest uczennicą liceum, ale pojęcie u mnie funkcjonuje w najlepsze cały czas. Mózg lubi ruch, więc dzieci powinny dużo się ruszać, biegać, huśtać się i trenować obie półkule mózgowe. Ale jak już się wybiegają, to warto podsunąć im mądre zabawy.

Coraz bardziej popularne stają się strony, na których bezpłatnie, szybko i w miarę intuicyjnie możemy tworzyć własne karty pracy, materiały dydaktyczne. W cyklu GENERATORNIA - proponujemy Państwu stronę, na której w kilka minut stworzycie fiszki lub etykiety, karty wyrazowe oraz liczbowe.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie