Interaktywne lekcje z Nearpod’em

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W szkołach pojawia się coraz więcej tabletów. Można je z powodzeniem połączyć na lekcji w jedną sieć urządzeń, na których wyświetlane będą dokładnie te zadania i materiały, które zaplanował nauczyciel. Nearpod jest aplikacją, która umożliwia dostęp do platformy edukacyjnej i pozwala na wielu urządzeniach w klasie wyświetlać treści nauczyciela i uczniów oraz podglądać, w jaki sposób uczniowie pracują nad zadaniem.

Jak sprawić, aby użycie wszystkich tabletów w klasie podczas lekcji było jak najbardziej efektywne i wspierające proces uczenia się? Opowiadał o tym podczas INSPIR@CJI 2017 w Warszawie Rober Celuch, nauczyciel informatyki z Liceum Ogólnokształcącego z Iłży, członek grupy SuperBelfrzy RP.

Darmowa licencja pozwala na włączenie się do platformy Nearpod 30 użytkowników jednocześnie. Uczniowie pracują indywidualnie lub w parach we własnym tempie, a następnie przesyłają rezultaty pracy na podane przez nauczyciela konto. Nauczyciel może sterować działaniami uczniów, a także wyświetlać efekt pracy na tablicy interaktywnej w czasie rzeczywistym. Jest to zatem bardzo wygodne narzędzie dla nauczyciela. Istotne jest też to, że nauczyciel cały czas monitoruje pracę uczniów i widzi na podglądzie konta nauczyciela, jak pracują lub jakie są rezultaty ich pracy w tablecie.

Aplikacja Nearpod dostępna jest bezpłatnie w sklepie Google Play oraz AppStore.

Zobaczmy, jak jej możemy używać:

***

Konferencja INSPIR@CJE 2017 odbyła się w Warszawie w dniach 29-30 czerwca 2017 r. Partnerom dziękujemy za współpracę, a wszystkim uczestnikom za aktywny udział w tym wyjątkowym wydarzeniu edukacyjnym.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie