Uchwyceni na wideo

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

7. 

Nagraj swoje przemyślenia dotyczące konkretnego wydarzenia w szkole i twoich uczniów i wyślij to e-mailem do ich rodziców. Możesz w ten sposób stworzyć unikalny newsletter, w którym możesz również zawrzeć wypowiedzi swoich uczniów, dzięki czemu rodzice na pewno to obejrzą.


8. 

Stale staraj się uchwycić pozytywne zaangażowanie swoich uczniów na zajęciach. W ten sposób otrzymujesz dowod, które elementy programu nauczania przynoszą najlepsze korzyści.


9. 

Daj uczniom możliwość obejrzenia ich prac domowych. Możesz zamieścić na stronie internetowej krótkie wideo z podsumowaniem najważniejszych kwestii z danej lekcji i przekaż uczniom ich zadania domowe.


10. 

Zawsze staraj się nagrać wszelkie nietypowe, eksperymentalne formy prowadzenia zajęć. Zwykle są one na tyle niepowtarzalne, że warto je mieć na wideo.


11. 

W momencie zastępstwa – zostaw twojemu koledze nagranie wideo, co ma przerobić z uczniami podczas twojej nieobecności. Będzie mu łatwiej poprowadzić zajęcia.


12. 

Staraj się filmować wydarzenia z poza szkoły mające znaczenie dla procesu nauczania twoich uczniów. To są „haczyki”, dzięki którym będziesz mógł pokazać związki między treściami programowymi a światem zewnętrznym.


13. 

Pozwól uczniom tworzyć swoje portfolio zasobów cyfrowych. Możesz to wypalić na płycie i przekazać nauczycielowi, który będzie kontynuował pracę z twoimi uczniami w następnych klasach.


14. 

Nagrywaj wszystkich prelegentów i gości specjalnych w szkole (którzy na to pozwolą). Będziesz mógł potem wielokrotnie powracać do najciekawszych prezentacji w pracy z kolejnymi klasami.


15. 

Filmuj najważniejsze elementy lekcji z myślą o tych uczniach, którzy byli nieobecni na zajęciach. Pozwoli to im szybciej uzupełnić braki w wiedzy.


16. 

Pod koniec roku szkolnego poproś swoich uczniów, aby wytłumaczyli – z myślą o swoich młodszych kolegach – w jaki sposób będą się odbywały zajęcia i co jest w nich najważniejsze. Stworzysz tym samym tutorial, który zaoszczędzi ci wiele czasu w następnej klasie, która trafi pod twoją opiekę.


17. 

Dokumentuj proces nauczania w szkole. To może pomóc nie tylko tobie w pracy z uczniami, ale i szkole, wspomagając proces rekrutacji.


18. 

Twórz wspomnienia. Zamiast oczekiwać, że uczniowie sami stworzą jakieś podsumowanie zajęć szkolnych, wręcz im płytkę z najciekawszymi wydarzeniami.


19. 

Twórz archiwum. Zapamiętaj – proces nauczania jest na tyle istotny, że powinien być nagrany na wideo, dzielony z innymi i dobrze zarchiwizowany. Dzięki temu będziesz mógł zawsze wykorzystać te zasoby do prowadzenia zajęć w następnych latach.


 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie