Sidebar

09
Cz, Paź

Gry a umiejętności matematyczne

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ict w edukacjiW dwunastu szkockich szkołach realizowany jest eksperyment, który polega na szerokim wykorzystaniu gier w nauczaniu matematyki, dzięki czemu uczniowie będą lepiej zrozumieć prawa matematyki i potrafić je wykorzystać w praktyce. Pomysłodawcą strony z grami matematycznymi - MangaHigh.com - jest prof. Marcus du Sautoy z Uniwersytetu Oksfordzkiego.
 
gry edukacyjneNa stronie MangaHigh, wykorzystującej stylistykę popularnych komiksów manga, zamieszczonych jest na razie pięć gier, które są ogólnodostępne nieodpłatnie dla uczniów. Przez 12 tygodni w dwunastu szkołach realizowane będą zajęcia z wykorzystaniem tych gier, prowadzone pod patronatem koalicji Learning and Teaching Scotland. Gry zostały tak zaprojektowane, aby były w pełni zgodne z podstawą programową.

Wstępne dane z testów umiejętności matematycznych w klasach, w których wykorzystano gry do nauki, wypadły – jak ujawnia portal MangaHigh - pomyślnie. Wyniki testów poprawiły się o 13%, a ponadto 93% uczniów uczestniczących w testach przyznało, że wolałoby matematykę, na której są wykorzystywane gry edukacyjne. 68% dzieci uczestniczących w pilotażu stwierdziło, że chcą  poprawić swoje umiejętności matematyczne korzystając z gier zamieszczonych w portalu. Nauczyciele opiekujący się klasami będącymi w projekcie przyznają, że spodziewali się tego, iż wyniki będą lepsze niż w przypadku tradycyjnych metod nauczania.

gry edukacyjne„Matematyka jest często postrzegana przez uczniów jako dziedzina nudna i nie mająca większego znaczenia praktycznego.“ – mówi prof. Sautoy. „Celem MangaHigh jest uczynienie matematyki bardziej atrakcyjną dla uczniów, zabawną i angażującą oraz inspirującą do poszukiwań wykraczających poza program nauczania. MangaHigh wzbogaca uczniów, dając szerszy kontekst i wgląd w praktyczne zastosowanie matematyki.“ Dla mnie matematyka była zawsze rodzajem gry – dodaje Sautoy.

„Programy nauczania oparte na grach okazują się być wysoce skutecznymi narzędziami edukacji, które stymulują do nauki i bardziej angażują w proces nauczania zarówno uczniów, jak i nauczycieli.“ – mówi Derek Robertson z Learning and Teaching Scotland. „To ważne abyśmy potrafili wykorzystywać wszelkie zasoby [nowoczesnej edukacji], aby zadbać o właściwy rozwój uczniów we współczesnym społeczeństwie.“

gry edukacyjneSzerokie wykorzystanie gier na zajęciach szkolnych i przy odrabianiu pracy domowej może sprzyjać podnoszeniu wyników nauczania. Dziś młodzież zdobywa wiedzę i informację w duże mierze poprzez zrozumienie obrazów i interakcje. Gry – odpowiednio zaprojektowane aby wspierać proces nauczania – mogą więc być skutecznymi narzędziami edukacyjnymi. Może więc za jakiś czas dialogi pomiędzy rodzicami i dziećmi będą wyglądały tak:
- „Znowu grasz na komputerze? Miałeś zająć się odrobieniem lekcji z matematyki! Natychmiast kończ!“
- „Spoko mamo, kończę odgrywać moje zadanie domowe z matematyki“

(Źródło: Channel4, NetworkWorld)
 
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)  
 
 
Komentarze (0)
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Skomentuj
Piszesz jako gość
×
Suggested Locations
Wpisz tekst z poniższego obrazka. Nie jest wyraźny?

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Moje dziecko chodzi do klasy 4, jestem przerażona że nasza placówka szkolna wręcz zachęca do noszeni...
Gość napisał/a komentarz do Archetyp nauczyciela XXI wieku
Wybitni nauczyciele nie stanowią większości.
Ppp napisał/a komentarz do Małe dzieci i smartfony
Pierwszy komputer miałem dopiero w 17 r.ż. internet o wiele później - zatem mogę porównać. WSZYSTKO,...
Kasia napisał/a komentarz do Nauczyciel wspomagający, czyli kto?
Bardzo podoba mi się ten atrykuł, uważam że świetnie opisuje zagadnienie. Mamy takie szczęście że mó...
Gość napisał/a komentarz do QR-kody malowane
wypróbowałam i stosuję. super!
Ppp napisał/a komentarz do Czy w szkołach mierzymy to, co ma znaczenie?
Pełna zgoda, tylko, że to ŻADNA NOWOŚĆ! Z własnego doświadczenia: na geografii nic nie robiłem i mia...
Iza napisał/a komentarz do Strach ma krótki termin ważności
Szczerze, to tytuł bardzo mnie zaciekawił i spodziewałam się jakiegoś opracowania tematu, wskazówek ...
Gość napisał/a komentarz do Informacja zwrotna z mądrą krytyką i dialogiem
Ann: tylko dlatego możemy powiedzieć że pruski model się sprawdza albo nie sprawdza że to właśnie ty...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie