ICT obowiązkowo w szkołach!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ict w edukacjiUczenie z komputerem zapisano w nowej podstawie programowej nauczania. Zawiera ona zapis o obowiązku kształcenia uczniów w zakresie pracy z komputerem i stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych już od Iklasy szkoły podstawowej. Trzeba o tym stale przypominać, aby nikt z nauczycieli w szkołach o tym nie zapominał.
 
W Sejmie wiceminister edukacji Krystyna Szumilas odpowiadała wczoraj na pytania posłanek Ewy Wolak i Urszuli Augustyn, które pytały o finansowanie i ramy prawne wprowadzenia e-nauczania do szkół.

Mówiąc o e-nauczaniu Szumilas podkreśliła, że "ważne jest, by środowisko, w którym uczy się uczeń, było środowiskiem wykorzystującym nowoczesne technologie informatyczne. Działania powinny być prowadzone na różnych płaszczyznach i muszą dotyczyć samego procesu nauczania, zarządzania szkołą i budowania zasobów internetowych i multimedialnych, ważnym elementem jest też nauczanie na odległość" - powiedziała.

Przypomniała, że standardy kształcenia nauczycieli obejmują przygotowanie w zakresie technologii informacyjnej - jest to obowiązkowe. Prowadzone są też zajęcia doskonalące z tego zakresu dla czynnych zawodowo nauczycieli wszystkich przedmiotów (od przedszkoli do szkół ponadgimnazjalnych).

Dodała, że w rozporządzeniu o dopuszczaniu do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników umożliwiono ubieganie się o takie pozwolenie także dla podręczników w formie elektronicznej umieszczonych zarówno na nośnikach, jak i w internecie. Wprowadzono także m.in. możliwość prowadzenia dzienników szkolnych w formie elektronicznej.

Szumilas mówiła też, że projekty dotyczące rozwoju platform i zasobów edukacyjnych prowadzone są na poziomie centralnym, jak i w ramach regionalnych programów operacyjnych oraz programów krajowych, takich jak "Innowacyjna gospodarka", "Infrastruktura i środowisko", "Rozwój Polski wschodniej". Jako przykłady wymieniła m.in. takie projekty jak: "Lekki jak piórko", "E-szkoła", "Info-szkoła", "Multimedialna szafka dla uczniów".

Dodała, że regiony na ten cel zakontraktowały 246 mln zł, a na poziomie MEN jest to 100 mln zł. Wiceminister przypomniała również, że od kilku lat prowadzone są konsultacje on-line dla polskich nauczycieli uczących za granicą, a w połowie lutego tego roku ruszyło pilotażowe nauczanie dla polskich uczniów mieszkających za granicą; w pilotażu tym uczestniczy 24 uczniów w 12 krajach świata.

(Źródło: PAP Nauka w Polsce)


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie