fot. Kulczyk Foundation

To ostatnie dni, żeby powalczyć o cenne nagrody! 6 czerwca – tego dnia zakończy się wielki konkurs organizowany przez Kulczyk Foundation dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Nagradzane będą najciekawsze i najbardziej wartościowe pomysły na pomaganie innym. Wystarczy tylko naprawdę komuś pomóc i nakręcić o tym film. Jest jeszcze szansa. Zapraszamy na stronę www.konkursefektdomina.pl.

fot. NBP - K. Słomka

Wejście do skarbca i podniesienie 12,5 kilogramowej sztaby złota, możliwość sprawdzenia autentyczności banknotów i zobaczenia najstarszych polskich monet – to tylko niektóre z atrakcji nowo powstałego Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira S. Skrzypka w Warszawie.

fot. Kulczyk Foundation

"Chcemy, by nasze dzieci były wrażliwe na problemy innych. Żyjemy w kraju, w którym niestety normą stała się wojna wszystkich ze wszystkimi. Taki model życia i dyskusji narzucają nam politycy. Róbmy wszystko, żeby nie dać się w to wciągnąć. Róbmy wszystko, by ta agresja nie przeszła na nasze dzieci” – podkreśla Dominika Kulczyk, prezes Kulczyk Foundation.

fot. Szkolna Grupa Medialna Szkoły Podstawowej w Żórawinie

Zainspirowałam się dyktandem w tej formie na stronie Zamiast Kserówki prowadzonej przez Superbelfrow i postanowiłam zrobić Biegane Dyktando na dużą skalę. Skąd ten pomysł? Język polski nie musi i nie powinien być nudny. Dlaczego sportowe zawody budzą tyle emocji, a językowe potyczki kojarzą się głównie z cichymi zmaganiami z kartką papieru.

fot. Centrum Edukacji Obywatelskiej

Prawdziwą wartość partycypacji i demokracji pokazali uczniowie, uczennice i nauczyciele, nauczycielki biorący udział w Szkole Demokracji, którzy spotkali się w Warszawie na podsumowaniu tegorocznej edycji programu. Sala konferencyjna zamieniła się we wzorcową placówkę, gdzie dzieci ze szkół podstawowych, ale i młodzież gimnazjalna i ponadgimnazjalna oraz opiekunowie i opiekunki jak równy z równym podejmowali decyzje, dyskutowali, angażowali innych do działania. Tak zakończyła się 8. odsłona programu realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.

fot. Social Wolves

Coraz więcej młodych ludzi angażuje się społecznie: Zwolnieni z Teorii to ponad 500 zrealizowanych projektów, które pozytywnie wpłynęły na życie 5 milionów osób! Zakończyła się druga edycja olimpiady „Zwolnieni z Teorii”, w której licealiści i studenci w swoich zespołach wymyślili i wdrożyli projekt społeczny, odpowiadający na ważny problem ich lokalnej społeczności. W tym roku zrealizowano 500 inicjatyw, które pozytywnie wpłynęły na życie 5 milionów Polaków. W sumie w programie wzięło udział 11 tys. młodych ludzi, czyli blisko 60 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

fot. Stowarzyszenie Willa Decjusza

„Duży pies nie szczeka” to inicjatywa edukacyjna Stowarzyszenia Willa Decjusza, której celem jest zwalczanie dyskryminacji i mowy nienawiści oraz promocja tolerancji oraz wyrównywanie szans w dostępie do edukacji i kultury u młodzieży z małych miejscowości. Improwizacja teatralna i wspólne muzykowanie przeciwko mowie nienawiści? To działa!

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie