Czy wasi uczniowie czują się bezpieczni w sieci? Czy potrafią reagować na różne sytuacje i niebezpieczeństwa, z którymi się spotykają? Od dwóch lat, w ramach projektu "Cybernauci - kompleksowy projekt kształtowana bezpiecznych zachowań w sieci", Fundacja Nowoczesna Polska szkoli społeczności szkolne z zakresu bezpieczeństwa w sieci i reagowania na zagrożenia. Warto podsumować - tylko w 2017 r. w ponad 700 szkołach w całej Polsce przeszkolono ponad 14 tysięcy nauczycieli i nauczycielek, ponad 45 tysięcy uczniów i uczennic oraz 17 tysięcy rodziców i opiekunów.

Postanowiliśmy uczcić Dzień Praw Dziecka w nietypowy sposób. Przygotowaliśmy w Szkole Podstawowej TAK w Opolu tygodniowy projekt edukacyjny, w ramach którego wszyscy uczniowie z naszej szkoły zgłębiali zagadnienia związane z tematyką praw dziecka. W czasie zajęć wychowawczych dzieci podejmowały różne działania, by zapoznać się ze swoimi prawami. Chcieliśmy również zwrócić uwagę dorosłych na fakt, że nie zawsze ich przestrzegamy.

Umiejętność gospodarowania własnymi zasobami finansowymi można zaliczyć do grupy najważniejszych kompetencji, które przydadzą się każdemu młodemu człowiekowi kończącemu edukację szkolną. Problem w tym, że z racji wybitnie praktycznego charakteru edukacji finansowej, ciężko, jeśli w ogóle to możliwe, pokazać różne warianty postępowania i nauczyć młodzież podejmować racjonalne decyzje finansowe na etapie edukacji szkolnej.

We współczesnym świecie uczniowie otoczeni są ogromną ilością informacji. Wiele z nich jest fałszywych, część z nich jest niebezpieczna. Dlatego tak ważne jest krytyczne podejście do treści dostępnych w Internecie, w tym odpowiedzialne korzystania z portali społecznościowych. Stąd pomysł na Kluby Cogito21 – których zadaniem jest rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia.

Projekt „Drugie życie” dotyczy praktycznego działania młodzieży w klasie przysposabiającej do pracy i jego nadrzędnym celem jest usprawnianie manualne, praktyczne działanie, nabycie nowych umiejętności z zakresu stolarstwa i umiejętności praktyczno-technicznych. Uczniowie usprawniać i nabywać będą takie kompetencje kluczowe jak: kompetencje informatyczne, inicjatywność i przedsiębiorczość, umiejętność pracy zespołowej, umiejętność rozpoznawania własnych potrzeb edukacyjnych oraz uczenia się. Wielu uczniów naszej szkoły, może pochwalić się nieprzeciętnymi zdolnościami manualnymi i artystycznymi. Potrafią pięknie malować, tworzyć prace plastyczne, które wyróżniają się dużą pomysłowością.

Ruszają właśnie zapisy dla nauczycieli na bezpłatne multimedialne scenariusze lekcji „Wiem. Czuję… Pomagam!”. Już od teraz każdy nauczyciel może otrzymać od Kulczyk Foundation zeszyt wraz z płytą zawierający scenariusze lekcji przeznaczone dla dzieci w wieku 6-9 lat. Zawarte w nim inspiracje do zajęć powstały na podstawie wydanego w tym roku przez Kulczyk Foundation audiobooka „Mądre bajki z całego świata”.

Latają dronami nad Warszawą, żeby pokazać, jak mogłaby wyglądać bez wielkich reklam; uczą Poznaniaków, jak prawidłowo korzystać ze schodów ruchomych; zachęcają przedszkolaków i uczniów do czytania książek - właśnie takie projekty społeczne robi młodzież w ramach olimpiady “Zwolnieni z Teorii”. Aby wziąć w niej udział wystarczy mieć dobry pomysł, chęci, aby go zrealizować i zgrany zespół.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie