Jak nie czytam, jak czytam? - edycja 2018

fot. Biblioteki w szkole

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

8 czerwca o godz. 10.00 odbędzie się kolejna edycja najpopularniejszej akcji czytelniczej w Polsce: „Jak nie czytam, jak czytam”. Uczniowie będą bili rekord w czytaniu książek w jednym momencie. W zeszłym roku czytało 459 tys. osób.

Organizatorem akcji jest miesięcznik „Biblioteka w Szkole”, a współorganizatorami ponad 2000 bibliotek szkolnych, publicznych i pedagogicznych. Symbol akcji to rekord liczby czytających, ale jej faktycznym celem jest promocja czytania dla przyjemności i kreowanie mody na czytanie.

Kilkaset tysięcy uczniów przez jakiś czas będzie czytało książki. Czy doczyta je do końca? Znaczna część pewnie tak, ale najpierw muszą wziąć je do ręki w miłej atmosferze, zobaczyć, że robią to ich rówieśnicy i że nikt ich do tego nie zmusza.

Uczniowie zamanifestują, że wbrew powszechnej opinii czytają, i to więcej niż dorośli. Uczestnicy poprzednich edycji czytali m.in. w szkołach, na rynkach, w parkach, w centrach handlowych, w metrze, a nawet na Giewoncie. Odbywały się manifestacje uliczne, festyny czytelnicze, flashmoby, powstawały filmy z dronów.

W akcji biorą udział przedstawiciele lokalnych władz i osoby publiczne, pomagają w niej wydawcy i hurtownie książek. W wielu gminach było to pierwsze masowe wydarzenie związane z czytaniem. Czasem instytucje różnego typu łączą siły, tworząc wspólną akcję dla całej miejscowości.

Na stronie www.czytamy.org można sprawdzić, gdzie w okolicy organizowana jest akcja, oraz poznać szczegóły. Wśród organizatorów zostaną rozlosowane nagrody (głównie książkowe). Pula tegorocznej edycji wynosi 11 855 zł.

 

(Źródło: redakcja "Biblioteka w szkole")

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie