Zjawiska ekonomiczne towarzyszą dzieciom od najmłodszych lat. Już na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym warto tłumaczyć to, co dzieje się wokół nas w świecie gospodarki i pieniądza. Kiedy kształtuje się świadomość pieniądza, nauczyciele (gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych) powinni szerzej omawiać zagadnienia budżetu domowego, oszczędzania, inwestowania, przedsiębiorczości. Na tym etapie kształcenia powinniśmy też sięgać po innowacyjne formy edukacji, aby zwrócić uwagę uczniów na znaczenie wiedzę ekonomicznej w życiu.
Edukacja obywatelska na Wiejskiej
Demokracji młodzież powinna uczyć się już w szkole, ale edukacja obywatelska nie może polegać wyłącznie na zgłębianiu teorii. Społeczeństwo obywatelskie w Polsce wciąż jeszcze kuleje ze względu na małą aktywność obywateli w organizacji życia społecznego i niskie uczestnictwo w wyborach. Jedną z okazji do poznania mechanizmów demokracji jest udział w specjalnej sesji plenarnej Sejmu RP w dniu 1 czerwca.
Pomoc w diagnozowaniu dzieci
Polskie dzieci badane są dziś narzędziami nawet sprzed pół wieku. Dlatego Instytut Badań Edukacyjnych zaplanował cykl spotkań z pracownikami poradni psychologiczno-pedagogicznych, podczas których omawiany będzie sposób postępowania przy opiniowaniu sprawy rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego przez dziecko z uwzględnieniem konieczności współdziałania poradni ze szkołami podstawowymi.
Jak nie kupować kota w worku?
15 marca to w kalendarzu edukacyjnym Światowy Dzień Praw Konsumenta, który w Unii Europejskiej jest też obchodzony pod hasłem Europejskiego Dnia Konsumenta. Wszyscy jesteśmy konsumentami, ale nie wszyscy mamy świadomość praw przysługującym konsumentom podczas zawierania umów kupna-sprzedaży i korzystania z usług na rynku. Z badań europejskiego urzędu statystycznego (Eurostatu) wynika, że w większości krajów Unii Europejskiej świadomość konsumencka jest wciąż bardzo niska.
Odkrywanie bohaterów małych ojczyzn
Jaka jest biografia Wielkopolski? Ile znanych postaci pochodzących z naszego regionu potrafilibyśmy wymienić? Jak dobrze znamy historię naszego miasta? Już niedługo może okazać się, że ekspertami do spraw „małych ojczyzn” staną się… dzieci.
Zoomuj na kulturę
Czy da się uczyć w szkole o kulturze, nie dając szansy uczniom, by sami weszli w rolę twórców? Czy w dobie technologii oferujących moc kreacji młodzi wykorzystują je do nauki, opowiadania o świecie na swój własny sposób? Te pytania były punktem wyjścia do projektu (Ro)Zoom na Kulturę. Jego celem jest zachęcenie uczniów do skierowania obiektywu kamery na kulturę, historię i tradycję ich miejscowości.
Opowiedz nam o Legionach po swojemu – konkurs dla nauczycieli
Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku ogłasza konkurs dla szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych pod nazwą „Lekcja z Legionów”, który związany jest z obchodzonym w tym roku Stuleciem Legionów Polskich. Zadaniem konkursowym jest zaprojektowanie i zrealizowanie programu edukacyjnego na temat związany z historią Legionów Polskich (1914-1918) w dowolnej, wybranej przez Państwa formie.
Ostatnie komentarze