Opowiedz nam o Legionach po swojemu – konkurs dla nauczycieli

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku ogłasza konkurs dla szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych pod nazwą „Lekcja z Legionów”, który związany jest z obchodzonym w tym roku Stuleciem Legionów Polskich. Zadaniem konkursowym jest zaprojektowanie i zrealizowanie programu edukacyjnego na temat związany z historią Legionów Polskich (1914-1918) w dowolnej, wybranej przez Państwa formie.(Domena publiczna) Pułkownik Józef Piłsudski ze swoim sztabem przed pałacem gubernialnym w Kielcach

Nagrody dla każdego uczestnika

Zwycięzcy i wyróżnieni w konkursie otrzymają atrakcyjne nagrody ufundowane przez Mecenasa konkursu – Fundację PKO Banku Polskiego: interaktywne rzutniki multimedialne, książki i gry historyczne oraz bony podarunkowe na zakupy w księgarni historycznej. Dodatkowo każdy nauczyciel, który zgłosi swój projekt do konkursu, otrzyma książkę historyczną związaną z postacią Józefa Piłsudskiego.

Terminy

Konkurs trwa od 1 stycznia do 13 czerwca 2014 roku. Wręczenie nagród w zwycięskich szkołach przez przedstawicieli Muzeum zaplanowane jest na 24 czerwca 2014 roku. Regulamin konkursu znajdą Państwo na stronie http://muzeumpilsudski.pl/mjp-2014-knh-lekcja-z-legionow. Patronat medialny nad konkursem objęły: Wiadomości Historyczne, Głos Nauczycielski oraz portal Histmag.

Dołącz do Klubu Nauczyciela Historii

Konkurs jest jedną z inicjatyw powołanego w 2013 roku Klubu Nauczyciela Historii działającego przy Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, którego uroczysta inauguracja odbyła się w Belwederze. Relację oraz zdjęcia z tego wydarzenia można obejrzeć na stronie internetowej Muzeum.

Klub zrzesza nauczycieli historii z całej Polski wspierając ich w rozwoju własnych zainteresowań i pasji pedagogicznej, poprzez organizację spotkań oraz udostępnianie materiałów dydaktycznych oraz merytorycznych. Celem Klubu jest budowa środowiska pedagogów nauczających historii w sposób ciekawy i atrakcyjny, z wykorzystaniem nowoczesnych form przekazu, otwartych na wymianę doświadczeń zawodowych i integrację ze środowiskiem historyków w całej Polsce. W ramach Klubu organizowane są bezpłatne konferencje, spotkania i konkursy. Co miesiąc do członków rozsyłany jest elektroniczny newsletter zawierający aktualności oraz artykuły pisane przez wybitnych specjalistów. W przyszłości członkowie Klubu będą mieli pierwszeństwo w ubieganiu się o patronat honorowy Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku nad organizowanym przez siebie wydarzeniami.

Klub Nauczyciela Historii jest młodym programem, stale się rozwijającym. Członkostwo w Klubie jest całkowicie bezpłatne. Każdy nauczyciel, który chciałby przystąpić do Klubu proszony jest o przesłanie maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Otrzymają Państwo formularz rejestracyjny, który należy wypełnić i odesłać na adres Muzeum.

Fot.1. Członkowie Klubu przed dworkiem Milusin w Sulejówku.

Fot 2. Uczestnicy spotkania inauguracyjnego Klubu w warszawskim Belwederze.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie