Sidebar

12
Pn, Maj

Jaki znak twój?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Instytut Pamięci Narodowej przygotował kolejną grę rodzinną dotyczącą najnowszej historii Polski. „ZnajZnak” jest grą edukacyjną przeznaczoną dla dwóch graczy, w której wiedza przychodzi samoistnie podczas rozgrywki. Przy użyciu jednego kompletu kart w „ZnajZnak” mogą grać jednocześnie nawet 32 osoby. W trakcie rozgrywki w „ZnajZnak” gracze uczą się rozpoznawać symboliczne dla polskiej historii znaki, daty, postacie, miejsca, przedmioty...Photo: IPN

Gra składa się ze 132 kart. Na każdej znajduje się 12 różnych symboli dotyczących najnowszej historii Polski. Jeżeli weźmiemy dowolne dwie karty i uważnie się im przyjrzymy, okaże się, że mają jeden wspólny symbol. 132 karty 133 symbole i zawsze tylko jeden wspólny znak na dwóch kartach. Gracz ma za zadanie jak najszybciej znaleźć ten wspólny symbol na dwóch leżących na stole kartach i podać jego nazwę. Jeżeli mu się to uda, swoją kartę oddaje przeciwnikowi. Jeżeli nie zna nazwy znaku, odwraca kartę, odczytuje definicję symbolu, a na stół wykłada nową kartę i gra toczy się dalej. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich kart z ręki.

„Polska historia jest nasycona symbolami. Przygotowując grę, musieliśmy dokonać ich wyboru, ograniczając liczbę do 133. Postanowiliśmy jednak do zestawu dodać także najważniejsze postacie i daty. Wszak i one stały się swego rodzaju znakami przeszłości i symbolami ważnych wydarzeń.“ – czytamy we wstępie do gry autorstwa dr Andrzeja Zawistowskiego, dyrektor Biura Edukacji Publicznej IPN.

„Na kartach gry występują jednak nie tylko symbole pozytywne. Tuż obok nich można zobaczyć symbole totalitaryzmów i historyczne postacie oceniane zdecydowanie negatywnie. Takie zestawienie może budzić sprzeciw, jest ono jednak celowe: przecież właśnie na kartach dziejów, w materiałach fotograficznych i filmowych często widzimy, że takie symbole ze sobą sąsiadują. Chcemy, by gracz przywykł do tego, że w gąszczu otaczających go znaków i symboli musi wyłowić te, które są dla niego istotne, odróżnić te, które reprezentują wrogie ideologie. Mamy nadzieję, że dzięki temu wykształci on nie tylko spostrzegawczość, ale także krytyczne myślenie. O tym, co kryje nieznany mu symbol, będzie mógł się dowiedzieć z towarzyszącego grze opisu.“ – napisał dr Zawistowski.

Gra edukacyjna "ZnajZnak" dystrybuowana w ramach projektu edukacyjnego Instytutu Pamięci Narodowej pt: "Znaki dwa - klasa gra". Beneficjentami programu są: nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, biblioteki, instytucje wspierające: kluby książki, organizacje non profit zajmujące się edukacją historyczną. Więcej informacji na stronie: www.znajznak.pl.

Źródło: IPN

Komentarze (0)
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Skomentuj
Piszesz jako gość
×
Suggested Locations
Wpisz tekst z poniższego obrazka. Nie jest wyraźny?

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie