Sidebar

18
N, Maj

Popplet w projekcie

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Popplet to bardzo prosta aplikacja, która umożliwia graficzne przedstawienie wielu pomysłów. To skarbnica niezliczonych możliwości edukacyjnych. Idealna w projekcie i idealna dla nauczyciela, ucznia, który dopiero zaczyna swoją przygodę z nowoczesnymi technologiami.

W jaki sposób zatem wykorzystać Popplet? Aplikacja ta to cyfrowy organizer, możemy więc spisywać i porządkować w niej pomysły, graficznie przedstawić działania w projekcie, wizualizować burzę mózgów, opowiadać historie, porządkować wydarzenia historyczne, opisywać systemy polityczne i społeczne.

Graficzne notatki sprawiają, że nauka staje się bardziej skuteczna i efektywna, a takie aplikacje jak Popplet motywują uczniów do pracy, zmuszają do kreatywności, ułatwiają zapamiętanie i uporządkowanie wiadomości.

Bezpłatna wersja tej aplikacji umożliwia stworzenie jednej mapy bez możliwości jej zachowania; żeby stworzyć kolejną trzeba wymazać poprzednią. Jest to dobre rozwiązanie, jeżeli nie chcemy przechowywać poppletów w pamięci tabletu. W przeciwnym razie trzeba zakupić jej pełną wersję. Do tworzonej mapy możemy dodać tekst, obraz i rysunek. Gotową pracę zapisać jako plik jpg lub wysłać mailem w formacie pdf lub jpg. Aplikacja jest dostępna na App Store, niestety nie ma wersji na Androida. Na szczęście nie oznacza to, że popplety mogą tworzyć tylko użytkownicy iPadów czy iPhonów. W internecie, na stronie https://popplet.com/ też zwizualizujemy swoje pomysły.

Popplet to jedna z aplikacji, którą wykorzystamy w projekcie Mitologujemy. Uczniowie stworzą w niej drzewo genealogiczne greckich bogów. Gotowe prace umieścimy na blogu projektu http://mitologujemy.blogspot.com/.

Żeby ułatwić nauczycielom i uczniom posługiwanie się tym programem i zachęcić do działania, nagrałyśmy krótki filmik instruktażowy, z którym każdy w kilka minut pozna tę aplikację i stworzy swoją pierwszą mapę myśli.

Dodatkowe wsparcie dla nauczycieli jest bardzo ważne w naszych projektach, dlatego organizujemy nie tylko warsztaty dla uczniów i nauczycieli, ale również tworzymy samouczki. Tym razem poszłyśmy krok dalej i nagrałyśmy nasz pierwszy filmik instruktażowy:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska, nauczycielki ZSS w Kowanówku, autorki blogów edukacyjnych www.specjalni.pl, www.tikzklasa.blogspot.com, trenerki, prowadzące szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii, członkinie grupy Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Komentarze (0)
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Skomentuj
Piszesz jako gość
×
Suggested Locations
Wpisz tekst z poniższego obrazka. Nie jest wyraźny?

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie