Gry dydaktyczne planszowe

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W przypadku wszelkich gier, staram się, aby rywalizację zastąpiły współpraca, wzajemne wspomaganie – a więc dobra zabawa, rozwijająca między innymi kompetencje społeczne. Gry powinny być mocno wkomponowane w autentyczne sytuacje mowne z możliwie często spotykanymi intencjami mownymi i posługiwać się autentycznym językiem codzienności danego obszaru językowego. Stosuję gry promujące prawdziwe, aktualne zdarzenia i miejsca, np. miasta.(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

Będąc w Pfarrkirchen (Dolna Bawaria) zaopatrzyłem się w trzy komplety gry promującej to niewielkie miasteczko. Ostatnio dostałem od burmistrza tego miasta, Pana Georga Riedla, dodatkowe cztery komplety. Uczniowie wykonają teraz prace promujące to miasto i wyślą je burmistrzowi – najlepsi wykonawcy zostaną zaproszeni przez burmistrza, który dofinansuje ten wyjazd kwotą 2500 euro. Prace zostaną wystawione w oknach wystawowych sklepów, banków, restauracji Pfarrkirchen oraz we wszystkich trzech ratuszach tej uroczej mieściny. 

W mieście znajduje się tor kłusaków, ratusz, w którym urzędnikom nie wolno w swych biurach eksponować rozebranych panienek, czy wypasionych fur – burmistrz kupuje jedynie oryginały. Ratusz zamienia się w galerie. W mieście mnóstwo fontann. Podstawowe pytanie brzmi: Jak to jest finansowane? Jaki związek z rozwojem tego miasta ma osobowość i wykształcenie burmistrza? Dlaczego miasto nie jest zadłużone?

Ponieważ planszą do gry jest plan miasta, to grę wspomaga strona internetowa Pfarrkirchen, na której znajdują się te same obiekty, co w grze. Obiekty miasta oraz jego wydarzenia można znaleźć także w Wikipedii oraz na YouTube – ich opisy to swoistego rodzaju parafrazy tekstu gry – lub, jak kto woli, ćwiczenia strukturalne.

Karty do gry oraz instrukcję zeskanowałem, teksty przetłumaczyłem i nagrałem - wszystko umieściłem na stronie szkoły.
Wszystko w sumie tworzy podstawę do uczenia się wielokanałowego, sprawności zintegrowanych i pogłębionego poznawania Niemiec, ze szczególnym podkreśleniem różnic kulturowych.

Fragmenty kart do gry Pffarkirchen

Notka o autorze: Aleksander Lubina – nauczyciel języka niemieckiego w Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich w Gliwicach, 20 lat doradca i konsultant, 10 lat w komisjach ds. awansu zawodowego nauczycieli, pracował 9 lat w szkołach podstawowych, 10 lat w gimnazjach, 13 lat w liceach, 6 lat na uniwersytecie. Autor skryptów, poradników, śpiewnika – publicysta, pisarz, poeta.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie